مقابله شورای شهر استانبول با اسکوترهای برقی

شورای شهر استانبول به مقابله با پارک اسکوترهای برقی و سایر وسایل‌نقلیه‌ای در پیاده‌روها برخواسته است که تردد عابران را با مشکل مواجه می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری منطقه کادیکوی استانبول تصمیم گرفته است برای مقابله با پارک نامناسب اسکوترهای برقی در پیاده‌روها و خیابان‌ها که برای عموم مردم به‌ویژه افراد دارای معلولیت و کالسکه کودک مشکلاتی ایجاد کرده است، اقداماتی را به عمل آورد.

کادیکوی یک محله مسکونی آرام در سواحل آسیایی استانبول، دارای خیابان‌های پرپیچ‌وخم، ساختمان‌هایی با نقاشی‌های دیواری رنگارنگ، بوتیک‌های مستقل، کافه‌های مدرن و غذاخوری‌های آناتولی است که به‌خاطر بازار شلوغ ماهی و محصولاتش شهرت دارد و پیتزای ترکی، زیتون، صدف شکم‌پر و مواردی از این قبیل را ارائه می‌کند.

شورای شهر استانبول در این زمینه توضیح داد که دغدغه نهادهای شهری ممنوعیت هیچ وسیله‌ای برای حمل‌ونقل نیست، بلکه نظم بخشیدن به آن است، زیرا روزی نیست که این اسکوترها تصادف نداشته باشند و شهروندانی را مجروح نکنند.

شورا در ادامه تأکید کرد که توان‌خواهان یا کالسکه‌های بچه‌ها نمی‌توانند از پیاده‌روهای استانبول به‌ویژه محله شلوغ کادیکوی عبور کنند زیرا اسکوترها به‌درستی پارک نشده است. این نهاد حقوق عابران پیاده را اولویت خود معرفی کرد.

مقابله شورای شهر استانبول با اسکوترهای برقی

شهردار استانبول خاطرنشان کرد که مانند سایر نقاط جهان، اسکوترهای الکترونیکی به‌عنوان یک وسیله حمل‌ونقل جدید در ترکیه مورد استفاده قرار گرفت و پس از مدتی، مقرراتی تعیین شد که بر اساس آن‌ها، شهرداری‌های مناطق هیچ‌گونه حقی برای دخالت در زمینه اسکوترها ندارند، اما باید با تمام مشکلاتی که به‌واسطه این وسایل نقلیه ایجاد می‌شود، مقابله کنند.

شهردار ادامه داد: به‌این ترتیب شهرداری‌های سراسر کشور طی چهار سال پیاده‌روها را عریض‌تر کرد تا تردد عابران پیاده تسهیل شود. در چارچوب قوانین، دست‌فروشی در آن‌ها نیز ممنوع شد.

شورای شهر استانبول توضیح داد که اسکوتر برقی تنها وسیله‌نقلیه مجاز در پیاده‌روها است و شهرداری تابلوهای تبلیغاتی و هر چیزی که باعث نقض قوانین شود را مصادره خواهد کرد.

شورا خاطرنشان کرد که به‌زودی مسئله پیک‌های موتوری که از پیاده‌روها برای عبور سریع‌تر یا پارک کردن استفاده می‌کنند نیز مورد بررسی و اقدام قرار خواهد گرفت.

شورای شهر استانبول در زمینه محدویت‌های جدید اعمال‌شده در منطقه کادیکوی اعلام کرد: هر وسیله‌نقلیه‌ای که در پیاده‌روها پارک شود توقیف و به پارکینگ شهرداری منتقل خواهد شد. دارنده آن با مراجعه به پارکینگ و پرداخت جریمه می‌تواند وسیله خود را پس بگیرد. علاوه بر این شرکت‌هایی که این وسایل حمل‌ونقل را اجاره می‌کنند، ملزم به ردیابی محل پارک و مسدود کردن دسترسی کاربران به آن‌ها از طریق نرم‌افزارهای خود هستند.

مقابله شورای شهر استانبول با اسکوترهای برقی

کد خبر 637509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.