گرافولوژی، سی‌تی‌اسکن روحیه‌ها و شخصیت افراد است

یک کارشناس خط‌شناسی گفت: گرافولوژی یا روانشناسی خط برای شناخت روحیه‌ها، حالت‌های روانی و شخصیت افراد قابل استفاده بوده و به تعبیری دیگر سی‌تی‌اسکن روحیه‌ها و شخصیت افراد است.

محمود محجوب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تعریف گرافولوژی اظهار کرد: گرافولوژی برای شناخت روحیه‌ها، حالت‌های روانی و شخصیت افراد قابل استفاده بوده و به تعبیری دیگر سی‌تی‌اسکن روحیه‌ها و شخصیت افراد است که مشاوران و روانشناسان می‌توانند برای آگاهی از واقعیت و حالت‌های روانی و شخصیت افراد از آن استفاده کنند و مشاوره‌ها و درمان‌های دقیق‌تری ارائه دهند.

وی با اشاره به ویژگی‌های مفید و کاربردی علم گرافولوژی افزود: قابل استفاده بودن در تمام شرایط، اجرای آسان، هزینه راه‌اندازی و بهره‌وری کم، پی بردن به روحیه‌ها و شخصیت افراد با قطعیت بالا و قابل اجرا روی تمام افراد و سنین مختلف از جمله ویژگی‌های این علم است.

این گرافولوژیست با اشاره به توضیحی درباره علم گرافولوژی (شخصیت‌شناسی دست‌خط و امضا)، تصریح کرد: شناخت انسان‌ها در محیطی میسر می‌شود که از تلفیق صحیح آزادی و محدودیت تشکیل شده باشد؛ در آزادی محض هیچ معیاری برای سنجش و در محدودیت محض هیچ اختیاری برای ابراز شخصیت وجود ندارد.

وی اضافه کرد: پس از مهیا شدن محیط مناسب، مؤلفه‌های دیگری لازمه شرایط این آزمایش است، از جمله این مولفه‌ها این است که روی عموم افراد قابل اجرا، دارای اعتبار و سندیت، در زمان‌های مختلف باشد و آزمایش‌شونده امکان تغییر نتیجه آزمایش (غیرواقع نشان دادن آزمایش) را نداشته باشد.

محجوب با بیان اینکه خط هر سرزمین برای انتقال مفاهیم از نشانه‌هایی تشکیل می‌شود، گفت: به عنوان مثال در فارسی نشانه "ن" به نام حرف نون شناخته شده و از یک نیم‌دایره و تک‌نقطه تشکیل می‌شود و در هیچ زمانی نمی‌توان به عنوان مثال نشانه "گ" یا "خ" یا حتی شکلی دیگری برای آن ترسیم کرد و گفت حرف نون را تحریر کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: نوشتن و امضا کردن از سنین کودکی مانند راه رفتن و غذا خوردن با افراد عجین می‌شود و به حدی در ضمیر ناخودآگاه فرد رسوخ می‌کند که نمی‌تواند دست‌خط خود را به‌گونه‌ای دیگر نمایش دهد، حتی اگر بعد از تمرین قادر به این امر باشد به راحتی با قرار دادن او در شرایط فشار، سرعت و استمرار، کنترل ذهن خود را از دست می‌دهد و به دست‌خط اصلی خود بازمی‌گردد.

کد خبر 637503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.