انجام چه اقداماتی در جهت رفع آلودگی نوری لازم است؟

یک دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی گفت: متخصصان حوزه معماری باید نور طبیعی را به میزان کافی در ساختمان در نظر گرفته و متخصصان حوزه برق نیز باید نور مصنوعی را به نحوی در ساختمان طراحی کنند که بهره‌بردار با کمترین میزان عارضه از روشنایی ساختمان استفاده کند.

ساسان صفریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به معضل آلودگی نوری و اقدامات لازم در جهت مدیریت این معضل شهری، اظهار کرد: در حال حاضر آلودگی نوری منجر به اتلاف انرژی و نور شده است.

وی افزود: برای مدیریت و کاهش معضل آلودگی نوری باید در استانداردهایی که برای مهندسان حوزه معماری و برق در نظر گرفته شده، بازنگری انجام شود زیرا آلودگی نوری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی ادامه داد: درواقع مسئولین مربوط به این حوزه باید پیرامون استانداردهای مربوط به فعالیت متخصصان معماری و برق مانند مبحث ۱۳ بازنگری کنند و آلودگی نوری را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

وی تاکید کرد: استانداردهای مربوط به این حوزه باید به نحوی تدوین شود که متخصصان حوزه برق و معماری بتوانند با استفاده از استانداردهای موجود، میزان روشنایی محیط را به بهترین شکل ممکن طراحی کنند.

صفریان با اشاره به اهمیت همکاری بین متخصصان برق و معماری در حوزه روشنایی ساختمان، گفت: در حال حاضر باید همکاری دوجانبه‌ای بین متخصصان صورت گیرد و این دو حوزه باید برای ایجاد روشنایی مطلوب ساختمان به یکدیگر کمک کنند.

وی افزود: متخصصان حوزه معماری باید نور طبیعی را به میزان کافی در ساختمان در نظر گرفته و متخصصان حوزه برق نیز باید نور مصنوعی را به نحوی در ساختمان طراحی کنند که بهره‌بردار با کمترین میزان عارضه از روشنایی ساختمان استفاده کند.

کد خبر 637461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.