شگفت‌انگیزترین پارکینگ‌های دوچرخه جهان زیر آب‎‌های آمستردام

مدیران آمستردام، پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر هلند، از دو پارکینگ دوچرخه زیر آب‌های شهر رونمایی کرده‌اند و مدعی شده‌اند که در مجموع ۱۱ هزار دوچرخه در این پارکینگ‌ها جا خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آمستردام میزبان دو پارکینگ بسیار بزرگ و زیبا برای دوچرخه‌ها در زیر آب‌های شهر است که هزینه لازم برای ساخت آن‌ها بیش از ۸۵ میلیون یورو تخمین زده شده است. یکی از این پارکینگ‌ها که طی همین هفته افتتاح شد تعداد هفت هزار دوچرخه را در خود جا می‌دهد و بزرگ‌ترین پارکینگ دوچرخه آمستردام به حساب می‌آید که امکان اتصال آن به ایستگاه‌های راه‌آهن و متروی شهر همچنین دسترسی به پیاده‌راه‌های مختلف وجود دارد. ساخت این پارکینگ‌ها چهار سال طول کشیده است، چراکه امکانات ویژه‌ای را در خود جا داده است تا علاوه بر تسهیل پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، بازدید از فضاهای زیبای اطراف را نیز برای کاربران فراهم بیاورد.

مدیران پرجمعیت‌ترین شهر هلند ادعا کرده‌اند که از این پس و به دنبال افتتاح پارکینگ‌های جدید، دوچرخه‌سواران حق پارک وسایل نقلیه خود را در خیابان‌ها و معابر شهری نخواهند داشت و در صورت تخلف، با پیگیری جدی قانون مواجه خواهند شد.

شگفت‌انگیزترین پارکینگ‌های دوچرخه جهان در زیر آب‎‌های آمستردام

پیچیدگی طراحی پارکینگ‌های دوچرخه آمستردام

مدیران پایتخت هلند ادعا کرده‌اند که طراحی شگفت‌انگیزترین پارکینگ‌های دوچرخه جهان در آمستردام بسیار کار پیچیده‌ای بود و به همین دلیل چهار سال طول کشید. بسیاری از معماران، پیچیدگی طراحی این پارکینگ‌ها را به جراحی باز قلب تشبیه کرده‌اند و مدعی شده‌اند که احداث فضاهایی با این مساحت در زیر آب‌های شهر به راحتی امکان‌پذیر نیست، بلکه تلاش زیادی را می‌طلبد.

برنامه‌ریزان آمستردام از افتتاح پارکینگ زیرآبی دوم در اوایل فوریه خبر داده‌اند و مدعی شده‌اند این پارکینگ ۲۵ میلیون هزینه در بر داشته است و می‌تواند چهار هزار دوچرخه را در خود جا دهد. قابلیت دسترسی به این پارکینگ‌ها در سطح بالایی خواهد بود، ضمن این‌که فضای داخلی آن‌ها به زیبایی تمام طراحی شده است و امکان پارک راحت دوچرخه‌ها را در زیر چشم‌اندازهای اعجاب‌انگیز آب‌های شهر فراهم می‌آورد.

شگفت‌انگیزترین پارکینگ‌های دوچرخه جهان در زیر آب‎‌های آمستردام

کد خبر 637330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.