اکیپ‌های امداد و نجات شهرداری ارومیه در فیرورق مستقر شدند

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: شهرداری این شهر یک اکیپ کامل امداد و نجات در ایستگاه آتش‌نشانی فیرورق مستقر کرده است و تیم زنده‌یاب از شهرداری ارومیه نیز در حال فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نقی کریمی امروز _یکشنبه نهم بهمن_ در بازدید از مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی اظهار کرد: شهرداری ارومیه یک اکیپ کامل امداد و نجات در ایستگاه آتش نشانی فیرورق مستقر کرده و تیمی زنده‌یاب از شهرداری ارومیه نیز در این شهر در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: ساعت دو بامداد امروز بر حسب وظیفه در خوی و شهر فیرورق حضور یافتم، شواهد نشان می‌دهد با توجه به تخریباتی که انجام شده، منطقه نیازمند بازسازی است.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه با تاکید بر اینکه زلزله‌زدگان به وسایل گرمایشی، غذای مناسب و نان نیاز دارند، گفت: برای هموطنان زلزله‌زده خوی آرزوی سلامتی می‌کنم و به خانواده جان‌باختگان این حادثه تسلیت می‌گویم.

وی تصریح کرد: شهرداری ارومیه یک اکیپ کامل امداد و نجات در ایستگاه آتش‌نشانی فیرورق مستقر کرده است و تیم زنده‌یاب از شهرداری ارومیه نیز در این شهر در حال فعالیت هستند.

کریمی ضمن قدردانی از شهردار و کارکنان شهرداری ارومیه جهت آمادگی برای کمک به زلزله‌زدگان شهرستان خوی گفت: اکیپ‌های ماشین‌آلات سنگین شهرداری در آماده‌باش کامل قرار دارند و در صورت نیاز در اولین فرصت در مناطق زلزله‌زده حضور خواهند داشت اما منتظر اعلام مراجع ذی‌صلاح برای اعزام ماشین‌آلات هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه اضافه کرد: ۱۸ کیلومتر مسیر روستاهایی که در نزدیک فیرورق قرار داشت و احتمال می‌رفت صدای آنها شنیده نشود، به صورت میدانی پیمایش شد تا شرایط از نزدیک ارزیابی شود.

به گزارش ایمنا، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر شنبه شب _هشتم بهمن‌ماه_ خوی را لرزاند و موجب آسیب به واحدهای مسکونی ۷۰ روستای این منطقه شد؛ در اثر این زمین‌لرزه تاکنون ۸۱۶ نفر مصدوم شده‌اند و سه نفر جان خود را از دست داده‌اند؛ با توجه به بارش برف در منطقه، امدادرسانی از اولین دقایق زمین‌لرزه آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

کد خبر 637326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.