اجرای طرح «خانه نو، محله نو» در منطقه ۹ اصفهان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان از اجرای طرح «خانه نو، محله نو» در منطقه ۹ شهرداری اصفهان خبر داد و گفت: هدف از اجرای سیاست‌های بازآفرینی شهری ارتقای شرایط کیفی زندگی در سکونتگاه‌ها از طریق ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی ساختمان‌ها، توسعه و بهبود زیرساخت‌های شهری است.

به گزارش ایمنا، سیدسلمان قاضی‌عسگر اظهار کرد: احیای محله و رویکرد محله‌محوری به عنوان یک طرح تحول‌آفرین و عظیم شهری در احیای بافت فرسوده فرایندی است که با هدف افزایش کارایی و بهره‌وری به خلق فضای شهری جدید منجر می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از اجرای سیاست‌های بازآفرینی شهری، ارتقای شرایط کیفی زندگی در سکونتگاه‌ها از طریق ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی ساختمان‌ها، توسعه و بهبود زیرساخت‌های شهری، تأمین خدمات شهری مورد نیاز و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه وسعت کل منطقه، دو هزار هکتار است، افزود: هزار هکتار از وسعت کل منطقه در محدوده است که ۶۰۰ هکتار آن کاربری مسکونی دارد و ۱۷۰ هکتار آن در بافت فرسوده قرار گرفته است.

وی ادامه داد: وجود بافت فرسوده درهم تنیده، ریزدانه بودن بافت شهری و کم‌عرض بودن اغلب معابر از معضلات عمده بافت‌های فرسوده این منطقه است که در این راستا شهرداری برای احیای بافت فرسوده تسهیلات و تشویق‌های مناسبی را در نظر گرفته است.

قاضی‌عسگر خاطرنشان کرد: احیای محله سودان منطقه ۹ با ۱۲ هکتار بافت فرسوده از ۲۱ هکتار وسعت به عنوان بزرگترین احیای بافت فرسوده کشور در اولویت نخست طرح بازآفرینی شهری در کمیسیون ماده ۵ به تصویب رسید و عملیات اجرایی آن تا ماه آینده آغاز می‌شود.

وی با اشاره به محرومیت‌زدایی محله‌ها با رویکرد بازآفرینی شهری ادامه داد: محله کوهانستان با ۱۷ هکتار بافت فرسوده به عنوان دومین طرح شاخص کشوری در طرح بازآفرینی شهری آماده ارسال به کمیسیون ماده ۵ است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه محله منارجنبان با شش هکتار بافت فرسوده در مرحله طراحی اولیه است، افزود: با اجرای این طرح در مجموع ۳۵ هکتار عرصه بافت فرسوده در این سه محله با خدمات عمومی نزدیک به صفر حذف و به جای آن بلوک‌هایی با زیربنای بالغ بر ۵۷۵ هزار مترمربع احداث می‌شود.

وی اضافه کرد: حدود پنج هزار واحد مسکونی با تمام خدمات عمومی و استاندارد محلی احداث خواهد شد و جمعیتی نزدیک به ۲۰ هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

قاضی‌عسگر افزود: طرح بازآفرینی شهری به مفهوم تجدید حیات و نوزایی شهری خدمتی موثر به شهروندان محلات کم‌برخوردار است و سهم بسزایی در تغییرات و تحولات محلات ایجاد می‌کند.

کد خبر 637313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.