اجرای ۲ گروه موسیقی مقامی به مناسبت میلاد امام علی(ع)

مدیر دفتر تخصصی موسیقی شهرداری اصفهان از اجرای دو گروه موسیقی مقامی به مناسبت فرارسیدن میلاد حضرت علی (ع)، طی چهار شب در اصفهان خبر داد.

سجاد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن میلاد باسعادت امام علی (ع) قرار است دفتر موسیقی شهرداری اصفهان چهار شب اجرای موسیقی مقامی داشته باشد.

وی افزود: دو گروه موسیقی مقامی از آذربایجان و خراسان شمالی در این چهار شب به اجرا خواهند پرداخت.

مدیر دفتر تخصصی موسیقی شهرداری اصفهان تصریح کرد: گروه مقامی آذربایجان در شب‌های یازدهم و دوازدهم بهمن‌ماه اجرای موسیقی با عنوان «نغمه‌های خورشید» را در مدح حضرت علی (ع) خواهند داشت که در این گروه شش نفر نوازنده و خواننده حضور دارند.

اجرای ۲ گروه موسیقی مقامی به مناسبت میلاد امام علی(ع)

اجرای گروه موسیقی مقامی خراسان شمالی با عنوان «آهنگ مهر»

وی ادامه داد: طی دو شب بعدی و در شب‌های سیزدهم و چهاردهم بهمن نیز گروه موسیقی مقامی «کورمانج» از خراسان شمالی با ۱۲ نفر نوازنده و خواننده به اجرای موسیقی خواهند پرداخت.

رضایی گفت: گروه موسیقی مقامی خراسان شمالی با عنوان «آهنگ مهر» در مدح حضرت علی (ع) با سازهای خاصی که متعلق به منطقه خودشان است، اجرا خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این برنامه‌ها از ساعت ۱۸:۳۰ در سالن هنرهای خورشید آغاز خواهد شد و برای عموم آزاد است.

مدیر دفتر تخصصی موسیقی شهرداری اصفهان گفت: برای همه گروه‌هایی که به اصفهان دعوت می‌کنیم، سه مرحله فرآیند شامل ضبط یک آلبوم صوتی در استودیو، یک اجرای بدون حضور تماشاگر و یک اجرای صحنه‌ای به همراه فیلم‌برداری را انجام خواهیم داد و بسته به کیفیت محصول و اجراها از آن‌ها در آلبوم تصویری و صوتی استفاده خواهیم کرد.

اجرای ۲ گروه موسیقی مقامی به مناسبت میلاد امام علی(ع)

وی ادامه داد: محصولاتی که در این خصوص تولید می‌شود در وبگاه واحد انتشارات سازمان در کتابخانه مرکزی به‌صورت آنلاین به فروش می‌رسد و در وبگاه «لورکا» در تهران این محصولات عرضه می‌شود؛ نکته اینجا است که فرآیند اخذ مجوز، طراحی جلد و پروسه تولید چندین ماه طول می‌کشد، به عنوان مثال گروه میسان خوزستان که از آن‌ها برای حضور در اصفهان دعوت کرده بودیم، تازه به مرحله اخذ مجوز از اداره ارشاد رسیده است.

کد خبر 637291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.