تبادل تجربه برای توسعه خدمات شهر هوشمند را دنبال می‌کنیم

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم گفت: هدف از شرکت شهرداری در نمایشگاه بین‌المللی شهر پایدار در جزیره کیش، تبادل تجربه به‌منظور توسعه خدمات شهر هوشمند است.

علی مؤمن‌حجازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برپایی غرفه شهرداری قم در نمایشگاه بین‌المللی شهر پایدار در جزیره کیش، اظهار کرد: این نمایشگاه در بخش‌های مختلف صنعتی، معدنی، حمل‌ونقل و شهرداری‌های کلان‌شهرها، بانک‌های عامل و شرکت‌های دانش‌بنیان برپا شده است.

وی با بیان اینکه هدف از این نمایشگاه ارائه راهکارهای مدیریت پایدار شهری با لحاظ شهر هوشمند است، افزود: باید در بخش‌های مختلف به دنبال شهری پایدار برای توسعه خدمات باشیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم خاطرنشان کرد: یکی از دلایل انتخاب جزیره کیش، پایلوت شدن این جزیره برای مولفه‌های مدیریت پایدار شهری است و ما در این نمایشگاه به دنبال تبادل تجربه برای توسعه این مؤلفه‌ها و خدمات شهر هوشمند هستیم.

مؤمن‌حجازی از تفاهم با یکی از بانک‌های عامل برای پرداخت‌های الکترونیک و شهروندی خبر داد و تصریح کرد: مقرر شد در کوتاه‌ترین زمان این سیستم بانکی برای استقرار حساب‌های شهروندی به منظور پرداخت‌های خرد شهری اجرایی شود.

وی با اشاره به همکاری با بعضی شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این نمایشگاه، گفت: با این شرکت‌ها در حوزه پردازش تصاویر، دوربین‌های ترافیکی، هوشمندسازی شهرسازی، فناوری اطلاعات و هوشمندسازی حمل‌ونقل تفاهم‌نامه‌هایی امضا شده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با تأکید بر اینکه در غرفه شهرداری شش موضوع ارائه شده است، افزود: مباحثی در خصوص شهرسازی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، پارک‌ها و مؤلفه‌های زیست‌محیطی، شهر هوشمند، فنی و عمرانی، قطار شهری و حوزه برنامه‌ریزی به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.

کد خبر 637285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.