مسئولان با همه توان در خدمت مردم زلزله‌زده خوی خواهند بود

وزیر کشور با اشاره به پیش‌بینی تمهیدات لازم برای خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان خوی گفت: مسئولان با همه توان در خدمت مردم زلزله‌زده خواهند بود.

به گزارش ایمنا، احمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگاران در خوی اظهار کرد: نیروهای امدادی و جهادی برای ارزیابی و تامین نیاز زلزله‌زدگان شهرستان خوی به ۷۰ روستا اعزام شده‌اند.

وی با اشاره به اسکان اضطراری زلزله‌زدگان شهرستان خوی افزود: با ایجاد کمپ برای استقرار فوری زلزله‌زدگان و اهدای چادر از سوی هلال احمر، اقدامات لازم برای اسکان زلزله‌زدگان در منطقه انجام شده است.

وزیر کشور همچنین از رفع مشکل اتصال آب، برق و گاز در منطقه خبر داد و گفت: همه دست‌اندرکاران و مدیران دستگاه‌های متولی بلافاصله پس از وقوع زمین‌لرزه در منطقه حضور یافتند و استاندار آذربایجان غربی نیز پیگیری‌های لازم را برای تامین سوخت و مایحتاج مردم انجام داد.

وحیدی با اشاره به اعلام آماده‌باش به استان های همجوار آذربایجان غربی تاکید کرد: مسئولان کشوری هلال احمر، مدیریت بحران، بنیاد مسکن و تیم‌های ارزیابی در منطقه حضور یافته‌اند.

وی با تاکید بر لزوم رفع نگرانی‌های مردم در مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی تصریح کرد: پیش‌بینی‌ها و تدابیر لازم اندیشیده شده است و مردم منطقه هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشند.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۱:۴۴ شنبه شب _هشتم بهمن‌ماه_ شهر خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزاند.

این زمین‌لرزه در مناطق زیادی از استان به‌ویژه شهر ارومیه احساس و باعث نگرانی مردم شد.

طبق گزارش مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران، این زمین‌لرزه در عمق هفت کیلومتری اتفاق افتاد.

بر اثر این زمین‌لرزه حدود ۷۰ روستا خسارت دید و افزون بر ۶۶۰ نفر مصدوم و دو نفر هم فوت شدند.

کد خبر 637280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.