مهمترین مصوبات تملک و آزادسازی شورای ششم اصفهان در سال ۱۴۰۱

با توجه به اینکه لازمه اجرای تمام پروژه‌ها، تملک و آزادسازی زمین‌های معارض با پروژه است، در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان مبلغ مناسبی برای این موضوع در نظر گرفته شد اما تنها راه استفاده از این منابع، مصوبه شورای اسلامی شهر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصفهان که یکی از بزرگ‌ترین شهرهای کشور است، پروژه‌های متعدد عمرانی همچون خط دو مترو و رینگ چهارم را در حال اجرا دارد؛ با توجه به اینکه پروژه‌های عمرانی همچون خیابان‌سازی و پیاده‌روسازی در دستور کار مدیریت شهری است، لازمه اجرای تمام این پروژه‌ها، تملک و آزادسازی زمین‌های معارض با پروژه برای اجرای آن است.

ردیف «تملک و احداث معابر و پیاده‌رو» در بودجه سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱,۶۰۰ میلیارد تومان بوده است که برای استفاده از این منابع، دریافت مصوبه شورای اسلامی شهر ضروری است؛ در ادامه مهمترین لایحه‌های شورای اسلامی شهر اصفهان در زمینه تملک و آزادسازی که در سال ۱۴۰۱ در صحن علنی این شورا به تصویب رسید را می‌خوانید:

تصویب چندین لایحه تملک و آزادسازی برای تکمیل رینگ چهارم در منطقه ۱۵

لایحه تراکم واگذاری یک باب منزل مسکونی معارض با خط دو مترو مورد بررسی قرار گرفت و این لایحه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان تصویب شد.

سه لایحه تملک در منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان وجود داشت که در محدوده رینگ چهارم ترافیکی قرار دارد و به لحاظ تسریع و بهره‌برداری قطعاتی از این پروژه موافقت شد تا بتوان بخش دیگری از رینگ چهارم ترافیکی در محدوده شهری را به بهره‌برداری رساند.

سه لایحه آزادسازی طرح‌های عمرانی در مورد خط دو مترو، خیابان شهید خلیلی در منطقه شش و خیابان لاهور در منطقه چهار برای آزادسازی املاکی که در مسیر وجود داشت، که با معوقات ریالی و ملکی این سه ملک، به تأیید شورای ششم شهر اصفهان رسید.

یک توافق‌نامه در خیابان طالقانی در رابطه با ایستگاه قطار شهری و تملک آن محدوده وجود داشت که به تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان رسید.

لایحه توافق واگذاری بخشی از یک ملک در تعریض خیابان روشن‌دشت در صحن علنی مطرح شد که به تصویب اعضا رسید؛ ضمن اینکه درباره یک مورد آزادسازی در حلقه چهارم ترافیکی نیز لایحه دیگری مصوب شد.

بررسی و تصویب یک توافق ملکی در طرح تأسیسات ایستگاه متروی شهید خرازی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح شد که با توضیحات و نکات ارائه شده، به تصویب رسید.

توافق‌نامه‌ای برای آزادسازی خیابان بهشت مورد موافقت شورای اسلامی شهر اصفهان قرار گرفت.

لایحه‌ای مربوط به آزادسازی زمینی دوهزار متری در مسیر رینگ چهارم ترافیکی به تصویب رسید تا فعالیت‌های عمرانی در این بخش ادامه یابد.

واگذاری یک قطعه زمین در شهرک اریسون واقع در خیابان جی برای تحقق ردیف اعتباری پیش‌بینی شده «فروش املاک»، مورد بررسی قرار گرفت که اعضای شورای اسلامی شهر با این لایحه به مبلغ حدود ۹۳ میلیارد تومان موافقت کردند.

در صحن علنی سه توافق‌نامه واگذاری امتیازی و ریالی در طرح تعریض خیابان بزرگمهر در نزدیکی چشمه باقرخان، رینگ چهارم محدوده خیابان آیت‌الله خاتون‌آبادی و طرح عمرانی پارکینگ روباز سه راه نظر مطرح شد که هر سه لایحه توافق‌نامه واگذاری املاک به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رسید تا عملیات عمرانی مربوط به آن ادامه یابد.

بحث توافق‌نامه اعطای امتیاز تراکم در مجموعه خیابان مهرآباد در ازای فروش یک ملک آپارتمانی در خیابان شهید آیت‌الله قدوسی بود که به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رسید.

تملک و آزادسازی ۳۳ هزار متر مربع دپوی مترو در منطقه ۱۴

موضوع مبایعه‌نامه و خرید سه قطعه زمین در محدوده دپوی خط دو متروی اصفهان مطرح شد که با توجه به اینکه به‌طور تقریبی ایستگاه‌ها و تونل بخش شمالی خط دو مترو رو به تکمیل است و نیاز به محل پشتیبانی و استقرار قطعات احساس می‌شود، به مساحت بسیار زیادی نیاز داشتیم و تملک و ایجاد زیرساخت دپو نیز کار بسیار سختی است که با تملک بیش از ۳۳ هزار مترمربع با عدد ریالی ۱۴۴ میلیارد تومان در این محدوده به منظور بهره‌مندی در حوزه دپو، گام مثبتی برداشته شد.

توافق آزادسازی برای بازگشایی یک گلوگاه به ارزش سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به تصویب شورای اسلامی شهر رسید؛ همچنین آزادسازی یکی از گلوگاه‌های خیابان بازارچه اصفهان با مساحت قابل توجه و حدود ۲۰ میلیارد تومان آزادسازی خواهد شد که این خیابان به عنوان یکی از مسیرهای پرتردد، به‌طور کامل آزادسازی شود.

سه مورد توافق آزادسازی در خیابان مصلی واقع در منطقه شش، حلقه چهارم حفاظتی و یک مورد در بازارهای سازمان میادین میوه و تره بار بررسی شد که هر سه به تصویب شورا رسید.

بررسی سه توافق‌نامه در صحن علنی شورا انجام شد و یک توافقنامه ملکی در منطقه چهار در راستای تعریض بخشی از چشمه باقرخان، یک توافقنامه در منطقه ۱۴ در راستای تکمیل دپوی خط دو مترو و یک توافقنامه در شهرداری منطقه ۱۳ برای طرح عمرانی تعریض بلوار شفق بررسی و به تصویب رسید.

دو توافق‌نامه شامل یک مورد در مجاورت میدان جمهوری اسلامی برای ایجاد پارکینگ و توافق دیگر در منطقه ۱۰، در حلقه چهارم ترافیکی برای تکمیل پروژه بررسی و تصویب شد.

پنج مورد لایحه آزادسازی شامل یک مورد منزل مسکونی در محدوده ایستگاه متروی شهید خرازی در منطقه یک، دو باب منزل مسکونی در فضای سبز همت‌آباد در منطقه شش، یک باب واحد تجاری در تعریض خیابان سعدی رهنان در منطقه ۱۱، سه باب زمین در خیابان شهید چمران برای طرح توسعه اطراف این خیابان و یک زمین در فضای سبز خیابان ظهرآبادی در منطقه ۱۱ به تصویب رسید.

کد خبر 637279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.