ورود سامانه سرد بارشی و آماده‌باش ۲۱۰ تیم امدادی در جاده‌های استان اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از آغاز طرح امداد زمستانی بهمن‌ماه و استقرار ۲۱۰ تیم امداد و نجات در جاده‌های استان خبر داد و گفت: با تشدید فعالیت سامانه سرد بارشی در دو روز آینده، ۴۴ راهدارخانه در نقاط مختلف استان در آماده‌باش کامل قرار دارد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه براساس پیش‌بینی‌ها در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری، موج جدید سرد بارشی بیشتر مناطق به‌ویژه نقاط غرب و جنوب استان را در برمی‌گیرد، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۴ راهدارخانه در نقاط مختلف استان با ۲۱۰ تیم امداد و نجات و ۵۵۰ دستگاه ماشین برف‌روب و انواع تجهیزات زمستانی راهداری فعال است.

وی درباره آماده‌باش ویژه تیم امدادی در مناطق غربی و جنوبی استان اصفهان با تشدید فعالیت سامانه سرد بارشی، افزود: لازم است انبارهای هلال‌احمر در تمام شهرستان‌های استان با بسته‌های ایمنی و امدادی تقویت شود و عوامل آتش‌نشانی و خدمات شهری ۱۱۴ شهر و دهیاری و روستاها به ویژه مناطق غرب و جنوب استان نمک و شن موردنیاز و طرح‌های پیشگیری از جمع‌شدن آب‌های سطحی را تا پایان زمستان آماده کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره اینکه سامانه سرد بارشی بیشتر مناطق استان و شهر اصفهان را دربر می‌گیرد، تصریح کرد: ۲۱۰ تیم امداد و نجات شامل شهرداری‌ها، نیروهای امدادی، پلیس راهور، راهداری، هلال‌احمر، پایگاه‌های امداد و نجات شهری و جاده‌ای و فوریت‌های پزشکی برای پیشگیری از کنترل و حوادث ناشی از یخ و یخبندان به همراه ماشین‌آلات در راهداری‌ها استقرار یافته‌اند.

وی ادامه داد: مقرر شد اداره هواشناسی به صورت برخط درباره وضعیت هوای استان اطلاع‌رسانی کرده و شرکت‌های خدمات‌رسان مانند آب، برق و گاز خدمات‌رسانی کنند و امداد خودرو در جاده‌ها فعال شود.

شیشه‌فروش گفت: به‌منظور پیشگیری از بروز اختلال در تردد ایمن و روان در محورهای ارتباطی، تجهیزات عملیات راهداری زمستانی در راه‌ها مستقر شده است، همچنین رعایت اصول ایمنی در سفرهای برون‌شهری با تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ، نداشتن فعالیت کوه‌نوردی، کسب اطلاع از تلفن ۱۴۱ مدیریت راه‌ها پیش از سفر، حفاظت گلخانه‌ها در برابر تغییرات دمایی و شبکه‌ها و تأسیسات آب و گاز در برابر یخبندان و رعایت اصول ایمنی در استفاده از لوازم گرمایشی و صرفه‌جویی در مصارف برق و گاز توصیه می‌شود.

فوت ۳۲ نفر به دلیل گازگرفتی در اصفهان از ابتدای سال‌جاری

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵۰ حادثه بر اثر استفاده نا ایمن وسایل گرمایشی و گازسوز غیراستاندارد در منازل و کارگاه‌های اصفهان گزارش و ثبت شده است، افزود: بیش از ۳۲ نفر از شهروندان در این حوادث جان باختند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: به شهروندان هشدار می‌دهیم، با توجه به کاهش محسوس دما در روزهای اخیر، لازم است مردم هنگام نصب و استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز از سالم بودن دودکش‌ها و تهویه مناسب در فضاهای سربسته اطمینان حاصل کرده و اصول ایمنی را رعایت کنند.

وی با تاکید بر لزوم تنظیم وسایل گرمایشی در دمای مناسب، خاطرنشان کرد: هم‌زمان با شرایط جوی بارشی سرد برای صرفه‌جویی مصارف حامل‌های انرژی گاز و برق دستورهای لازم به تمام ادارت استان ابلاغ شده است، همچنین دمای گرمایشی منازل باید بین ۱۷ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد قرار داده شود.

کد خبر 637276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.