میانگین عمر اتوبوس‌های شهر ۳.۵ سال است

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه میانگین عمر ناوگان اتوبوسرانی ۳.۵ سال است، گفت: بهترین ناوگان را در سطح کشور داریم و ۷۰ درصد اتوبوس‌ها علیرغم مشکلات نوسازی شده است.

سیدامیرعباس صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت فعلی ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری، اظهار کرد: چگونگی انجام سفرهای درون‌شهری و کیفیت حمل‌ونقل اهمیت زیادی دارد، البته با وضعیت فعلی شهر قم با شرایط مطلوب فاصله زیادی داریم.

وی با بیان اینکه وضعیت حمل‌ونقل و ترافیک قم نسبت به کلان‌شهرهای دیگر بهتر است، افزود: اجرای انبوهی از پروژه‌های عمرانی، ترافیکی و حمل‌ونقل در قم یکی از رویکردهای مهم در رفع مشکلات شهر است، چنانچه این پروژه‌ها اجرایی نمی‌شد شرایط بدتری در قم داشتیم و بهره‌برداری از پروژه‌های متعدد در طول سال جاری قابل توجه بوده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: در طول هفت سال گذشته در زمینه تأمین امکانات زیرساختی اتفاقات زیادی در شهر رقم خورده است؛ بازگشایی بلوار شهید اسماعیل صادقی، بهره‌برداری از پروژه بلوار شهیدان برقعی، اجرای ادامه تونل غدیر و فاز پنجم عمار یاسر از طرح‌های شهرداری در این بازه زمانی بوده است.

صفوی تصریح کرد: بازگشایی بلوار و مسیر مستقیم تقاطع غیرهمسطح شهید آیت‌الله محمدباقر حکیم و تکمیل بلوار حضرت خدیجه (س) به لحاظ عمرانی و تملکی از دیگر پروژه‌های بزرگ و با ارزش در زمینه زیرساخت‌های ترافیکی در قم به شمار می‌آید.

وی اضافه کرد: بهره‌برداری از طرح تونل شهدای امنیت و ادامه بلوار جمهوری در منطقه دو از ۱۰ سال قبل آغاز شد و این پروژه‌ها با تلاش‌های شبانه‌روزی، علی‌رغم محدودیت‌های مالی به سرانجام رسید.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به عمر ناوگان حمل‌ونقل عمومی، تاکید کرد: چنانچه برنامه‌ریزی در حوزه حمل‌ونقل درون شهری از شش سال گذشته آغاز نمی‌شد با یک فاجعه بزرگ در حوزه اتوبوس شهری همراه می‌شدیم؛ در حال حاضر ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید اتوبوس‌ها در نظر گرفته شده است.

صفوی گفت: میانگین عمر اتوبوسرانی شهر قم ۳.۵ سال است، بهترین ناوگان را در سطح کشور داریم و ۷۰ درصد اتوبوس‌ها علیرغم همه مشکلات نوسازی شده است.

وی افزود: تاکسیرانی شهر قم طی چند سال اخیر به لحاظ وضعیت کیفی و کمی خودروها با کمبودها و نارسایی‌های همراه بوده و مشکلات تولید خودرو موجب کمبودهایی در زمینه تاکسیرانی کشور شده است. کمتر از ۱۰ درصد تولیدات خودروی کشور به تاکسیرانی اختصاص دارد و دولت نیز محدودیت‌های مالی زیادی در این زمینه دارد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه شهرداری علی‌رغم این مشکلات توانسته است اعتبار خرید ۵۰ دستگاه ون را تأمین کند، گفت: شهرداری و شورای اسلامی قم دست در دست هم برای تأمین این اعتبارات تلاش کرده‌اند و درصورتی که زیرساخت‌ها فراهم شود، تاکسی‌داران نیز می‌توانند برای خرید خودرو ثبت‌نام کنند.

کد خبر 637268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.