تصویب مقررات مربوط به آرایه‌های خورشیدی در شورای شهر رم

شورای شهر رم پس از بررسی پیشنهادهای ارائه‌شده برای تغییر قوانین مربوطه، مقررات مرتبط با آرایه‌های خورشیدی شهر را تصویب کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پس از یک فرآیند طولانی‌مدت و انجام بعضی اصلاحات در قوانین مربوطه، شورای شهر رم به اتفاق آرا فرمان ۹۵۶۳ فصل ۸۰ آیین‌نامه رم را به تصویب رساند. این فرمان یک کد منطقه‌بندی برای ساخت و نگهداری از آرایه‌های خورشیدی در داخل شهر، شامل استانداردهایی در مورد کاربردهای اصلی آرایه‌های خورشیدی، تعریف این استفاده‌ها، الزامات عمومی، مجوزهای استفاده ویژه، حداکثر ارتفاع، توافقات جامعه میزبان، اجرا و مواردی از این قبیل است.

هیئت برنامه‌ریزی شورای شهر پس از بررسی این قانون، پیشنهادی را در زمینه ایجاد تغییر در قانون منطقه‌بندی رم در مورد ساخت‌وساز و استقرار آرایه‌های خورشیدی در داخل شهر ارائه داد و شرط تصویب آن را اعمال برخی اصلاحات در قانون یادشده معرفی کرد.

اعضای شورای شهر تاکید کردند که اصلاح منطقه‌بندی برای رسیدگی به استقرار و ساخت سیستم‌های انرژی خورشیدی در داخل شهر یا صدور هرگونه مجوز ساخت‌وساز برای چنین پروژه‌هایی ضروری است.

شورای شهر رم در طول جلسه استماع عمومی خاطرنشان کرد که شورا طی دو سال گذشته با شرکت توسعه صنعتی رم همکاری و برای توسعه یک پروژه خورشیدی در زمینه‌های تجاری با آن‌ها توافق کرده است.

تصویب مقررات مربوط به آرایه‌های خورشیدی در شورای شهر رم

شورا تأکید کرد که در تهیه پیش‌نویس فرمان ۹۵۶۳ از مسئولان خواسته است دست‌کم برای پروژه‌های قابل توسعه در املاک غیرمسکونی و غیرکشاورزی حداقل ۲۰۰ فوت عقب‌نشینی را مورد بازنگری قرار دهند که این درخواست در طول جلسه دادرسی بیان شده و به‌طور کامل مورد بررسی قرار گرفته است.

شورای شهر اطمینان داد که در صورت لزوم، توسعه‌دهندگان می‌توانند برای هرگونه درخواست واریانس مورد نیاز در مورد موانع در مقابل هیئت استیناف منطقه‌ای شهر حاضر شوند.

پس از آن، شورا درخواست کرد پیشنهادی برای ایجاد برخی اصلاحات جزئی در قانون ۹۵۶۳ در رابطه با بخش منطقه‌بندی این قانون ارائه شود و سپس آیین نامه اصلاح شده به اتفاق آرا تصویب شد. با تصویب این قانون، مقامات شهری اعلام کردند که توسعه‌دهندگان آرایه‌های خورشیدی اکنون می‌توانند فرآیند ارائه درخواست خود را با هیئت برنامه‌ریزی شهری برای هر پروژه پیشنهادی آغاز کنند.

تصویب مقررات مربوط به آرایه‌های خورشیدی در شورای شهر رم

کد خبر 637236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.