قهرمانی بانوی بلاروسی در مسابقات تنیس گرنداسلم ۲۰۲۳ استرالیا

آرینا سابالنکا، بانوی تنیسور اهل بلاروس، با برتری مقابل النا ریباکینا در فینال مسابقات گرنداسلم ۲۰۲۳ استرالیا، به قهرمانی در بخش زنان دست یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فینال رقابت‌های تنیس اوپن استرالیا (گرنداسلم) سال ۲۰۲۳ در بخش زنان میان «آرینا سابالنکا»، تنیسور اهل بلاروس، و «النا ریباکینا»، روسی‌اصل که به نمایندگی از قزاقستان در مسابقات تنیس آزاد استرالیا شرکت کرده بود، برگزار شد و درنهایت پس از دو ساعت و ۲۸ دقیقه، سابالنکای اهل بلاروس پس از واگذاری ست اول، در ست‌های دوم و سوم برنده شد و به قهرمانی این تورنمنت دست یافت.

بدین ترتیب آرینا سابالنکای ۲۴ساله برای هفتمین‌بار پیاپی در تاریخ رقابت‌های گرنداسلم توانست پس از شکست برابر حریف خود در ست نخست، دو ست بعدی را با پیروزی به‌پایان برساند و نتیجه پایانی را هم از آن خود کند. هفتمین مرتبه‌ای که منجر به قهرمانی وی در گرنداسلم ۲۰۲۳ شد.

النا ریباکینای قزاق که نفر ۲۲ رنکینگ جهانی را در اختیار دارد در ست نخست ۶ بر ۴ به پیروزی رسید، اما در ست‌های دوم و سوم، آرینا سابالنکا با نتایج ۶ بر ۳ و ۶ بر ۴ برنده شد تا درنهایت دو میلیون دلار جایزه نقدی این رقابت‌ها به تنیسور اهل بلاروس برسد.

گفتنی است در این رقابت‌ها، حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس با پرچم کشورهایشان ممنوع بود و تنیسوربازان اهل روس و بلاروس بدون قرار گرفتن زیر پرچم کشورشان برابر رقبا مسابقه دادند؛ اتفاقی که مدت‌هاست از المپیک گرفته تا سایر تورنمنت‌ها رقم می‌خورد و همچنان ادامه خواهد داشت.

کد خبر 637203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.