گره زدن هنر و دین از رسالت‌های نهادهای دینی و فرهنگی است

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه دین و هنر رابطه‌ای دوسویه دارند، گفت: یکی از رسالت‌های مهم نهادهای دینی و فرهنگی گره زدن این عناصر به یکدیگر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام عبدالرسول احمدیان امروز _ شنبه هشتم بهمن _ در اختتامیه دومین کنگره ملی شعر «حضرت مادر» اظهار کرد: تقارن این کنگره را با ایام پرفیض رجب و بهمن، ماه پیروزی انقلاب اسلامی، به فال نیک می‌گیریم و از خداوند می‌خواهیم که به برکت این ایام، دل ما سرشار از ایمان و مهدویت سرشار کند.

وی ادامه داد: محور اصلی دومین کنگره ملی شعر حضرت مادر ساحت قدسی بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س)، مقام متعالی مادر و ارزش عفاف و هویت زن مسلمان در قرآن کریم است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه هرگاه که از مادر سخن می‌گوییم، احساسمان برانگیخته می‌شود و مادر سرشار از احساس است، خاطرنشان کرد: شعر و به‌طورکلی هنر نیز همین‌گونه است.

وی ادامه داد: یاد و نام مادر خوبی‌ها، حضرت زهرا (س)، نیز بیش از هر عنصر دیگری سرشار از احساس برای مریدان و دوستداران اهل بیت است.

احمدیان تاکید کرد: سه عنصر یعنی شعر، مادر و فاطمه حلقه اتصال احساسات و عواطف ما به آسمان و معنویت و تعالی هستند و هر سه در دین و آیین ما نیز جایگاهی ویژه دارند و محفل نورانی و آسمانی شب واجد هر سه عنصر است.

وی با اشاره به رابطه دوسویه دین و هنر اضافه کرد: از یک سو مفاهیم و مضامین دینی به هنر محتوا و غنا می‌دهد و از سوی دیگر، هنر می‌تواند زبانی فاخر برای دین باشد. از همین رو، زیبنده است که هم متولیان امر دین و دینداران و هم اهالی هنر با تکیه به این رابطه دوسویه، هنرشان را متعالی‌تر کنند و از زبان رسا و فاخر هنر برای تعمیق ایمان و باور دینی بهره گیرند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان یکی از رسالت‌های مهم نهادهای دینی و فرهنگی را گره زدن هنر و دین به یکدیگر دانست و گفت: دفتر تبلیغات اسلامی در همین راستا همواره کوشیده است این ظرفیت عظیم را به فعلیت برساند و کنگره ملی شعر حضرت مادر نیز از مصادیق بارز و برجسته چنین رویکردی است.

وی ادامه داد: بی‌تردید تبلیغات دینی که رسالت اصلی دفتر تبلیغات اسلامی است، اگر با عنصر فاخر هنر آمیخته شود، اثرگذارتر و ماندنی‌تر و دلنشین‌تر خواهد شد.

احمدیان با اشاره به برگزاری این جشنواره در گستره ملی و کشوری یادآور شد: این جشنواره امسال دومین دوره خود را سپری می‌کند و امیدواریم سلسله‌وار هرساله بهتر و پربارتر از پیش تداوم یابد و بتواند به نشاط‌آفرینی و هم‌افزایی و شکوفایی استعدادها در میان هنرمندان و شاعران آیینی کمک کند و هنرمندان و سخن‌سرایان نیز آن را فرصتی برای بروز و ظهور هنر خود بشمارند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته و در نخستین دوره کنگره ملی شعر حضرت مادر با استقبال شاعران آیینی، آثاری فاخر به دبیرخانه جشنواره رسید و اشعار برگزیده جشنواره در قالب کتابی با عنوان «بانوی آب و آیینه» به زیور طبع آراسته شد تا ماناتر و ماندگارتر شود و تمام علاقه‌مندان بتوانند از آن آثار و اشعار بهره گیرند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: آثار برگزیده جشنواره امسال نیز با همت انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان چاپ و منتشر خواهد شد.

کد خبر 637201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.