توزیع بیش از ۳۰۰ میلیون‌لیتر نفت گاز به سه نیروگاه منطقه اصفهان

با هدف، تامین سوخت مایع جایگزین گاز طبیعی، در سه ماه گذشته بیش از ۳۰۰ میلیون لیتر نفت گاز به سه نیروگاه منطقه اصفهان، توزیع شد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان، عبدالله گیتی‌منش اظهار کرد: با توجه به قطعی جریان گاز برخی از نیروگاه‌ها، به‌منظور تامین گاز بخش خانگی در ماه‌های سرد سال از آبان امسال، منطقه اصفهان، توزیع نفت گاز برای سه نیروگاه در استان اصفهان شامل چهلستون، کاشان و زواره را انجام می‌دهد.

وی، هدف از تامین نفت گاز برای نیروگاه‌ها را جلوگیری از قطع شدن برق درپی قطعی جریان گاز دانست و خاطرنشان کرد: بخش عمده نفت گاز تامین شده برای نیروگاه‌های چهلستون، کاشان و زواره استان اصفهان از بندرعباس و ماهشهر منتقل می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان با بیان اینکه این فرآیند بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در ستاد شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران صورت می‌گیرد، ادامه داد: از آبان امسال تاکنون بیش از ۱۰ هزار دستگاه نفتکش، حمل گازوییل از مبادی اصفهان، بندرعباس و ماهشهر به نیروگاه‌های اصفهان را انجام دادند.

گیتی‌منش با اشاره به اینکه در حال حاضر میزان توزیع نفت گاز در استان برای مصارف داخلی و نیروگاه‌ها روزانه حدود ۱۶ میلیون لیتر است و روزانه حدود هشت میلیون لیتر گازوییل مصرفی داخل استان اصفهان مانند بخش حمل و نقل از پالایشگاه اصفهان تامین می‌شود، افزود: همچنین روزانه حدود هشت میلیون لیتر گازوییل مصرف نیروگاه‌های استان است که بخش عمده آن از بندرعباس و ماهشهر تامین می‌شود.

به گزارش ایمنا، استان اصفهان دارای نیروگاه‌های حرارتی و بزرگ اصفهان (اسلام آباد)، شهید منتظری، جنوب اصفهان (چهلستون)، زواره و کاشان و همچنین نیروگاه گازی است.

نیروگاه کاشان نیز در کیلومتر ۲۰ جاده کاشان به اردستان قرار دارد و نیروگاه سیکل ترکیبی زواره در شمال شرقی استان اصفهان و سوخت اصلی آن گاز طبیعی و سوخت پشتیبان گازوییل است،

نیروگاه چهلستون معروف به نیروگاه جنوب اصفهان در ۷۵ کیلومتری جنوب‌غربی اصفهان در نزدیکی مجتمع فولاد مبارکه قرار دارد و سوخت اصلی آن، گاز طبیعی و سوخت جایگزین آن گازوییل است.

کد خبر 637167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.