عوارض و خدمات شهرداری سال آینده گران نمی‌شود

شهردار قیدار گفت: لایحه دفترچه تعرفه عوارض محلی و بهای خدمات شهرداری بدون تغییر در مبالغ تعرفه‌ها به شورای اسلامی شهر تقدیم شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمصطفی موسوی امروز _شنبه هشتم بهمن‌ماه‌_ در نشست خبری با تاکید بر لزوم رعایت وضعیت معیشتی شهروندان و توجه به شرایط اقتصادی جامعه اظهار کرد: تنظیم و تدوین دفترچه‌های تعرفه عوارض محلی و بهای خدمات شهرداری بدون تغییر عمده در تعرفه‌ها بوده است.

وی افزود: لایحه مذکور جهت بررسی و تصویب، تقدیم شورای اسلامی شهر قیدار شده است و در صورت تصویب نهایی، عوارض و خدمات شهرداری سال آینده با حداقل تغییرات اعمال خواهد شد.

شهردار قیدار با اشاره به تدقیق دفترچه‌ها و لزوم اعمال اصلاحات قانونی تعرفه، خاطرنشان کرد: با توجه به ابلاغ قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و دستورالعمل ابلاغی سازمان شهرداری‌ها، قیمت منطقه‌ای مطرح در قانون مالیات‌های مستقیم از سال آینده ملاک محاسبه عوارض قرار خواهد گرفت.

موسوی با اشاره به ضرورت رویکرد اجتماعی، عدالت‌محوری و همراهی با شهروندان در شهرداری، تصریح کرد: عوارض سال آینده بر مبنای عدالت اجتماعی و اعراض از تبعیض تدوین شده و شرایط اقتصادی جامعه و وضعیت معیشتی شهروندان نیز مدنظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به بعضی معافیت‌های تعرفه گفت: از دیگر ویژگی‌های دفترچه تعرفه عوارض محلی شهرداری قیدار توجه به سیاست‌های جمعیتی کشور، تسهیل در ساخت‌وسازهای خانه‌اولی‌ها، ارج نهادن به جایگاه جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا است.

شهردار قیدار با تاکید بر ضرورت مداقه در محتوای تعرفه عوارض محلی و حساسیت آن افزود: بیش از ۲۰۰ نفر-ساعت در تدوین دفترچه‌های مذکور دخیل بوده‌اند.

موسوی با بیان اینکه دفترچه‌های عوارض و بهای خدمات در شهرداری نهایی شده است، اظهار کرد: این دفترچه‌ها پس از تصویب در شورای اسلامی شهر و با طی سایر مراحل قانونی، از ابتدای سال آینده ملاک عمل شهرداری قرار خواهد گرفت.

کد خبر 637052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.