احساس امنیت یکی از بارزترین وجوه بالندگی اجتماع شهری است

مدرس گروه شهرسازی دانشگاه پیام‌نور شهرکرد گفت: احساس امنیت یکی از بارزترین وجوه بالندگی یک اجتماع و بسترساز رشد، توسعه و ثبات جامعه است.

فروغ کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پارک‌ها و فضاهای سبز به عنوان بخشی از بستر شهری با دارا بودن ابعاد زیست‌محیطی، کالبدی، اجتماعی و فرهنگی نقش مهمی در افزایش و بهبود کیفیت زندگی شهری، ایجاد شادابی برای شهروندان، تفریح و سرگرمی، اوقات فراغت و استفاده از فرصت‌های زیبایی‌شناختی دارند.

وی افزود: پارک‌ها در بهبود کیفیت هوای شهری، تنوع زیستی، محافظت از فرسایش خاک، جذب بارش و آلودگی‌های هوایی، ایمنی و سلامتی ساکنان شهر نقش موثری دارند.

مدرس گروه شهرسازی دانشگاه پیام‌نور شهرکرد خاطرنشان کرد: پارک‌ها و فضاهای سبز سطح شهر، زمینه را برای افزایش تعاملات اجتماعی و فرهنگی، ایجاد آسایش، پرورش کودکان و درمان بعضی بیماری‌ها فراهم می‌کند.

کریمی تصریح کرد: با توجه به روند رو به رشد شهرنشینی و افزایش تعداد شهرها در جهان و ایران، رشد و توسعه شهرنشینی با گسترش کالبدی شهرها رابطه مستقیم دارد و دوری از طبیعت و قطع رابطه انسان با محیط طبیعی را موجب شده است.

وی تاکید کرد: با افزایش میزان جمعیت شهرها، فضای سبز شهری تبدیل به سطوح بتنی شده است؛ این روند به ویژه در کشورهای در حال توسعه و کشورهای جهان سوم نمود جدی‌تر دارد. فضای سبز بخشی از سیمای شهری بوده و اهمیت فضای سبز در محیط شهر تا آن حد است که به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی جوامع مطرح شده است.

مدرس گروه شهرسازی دانشگاه پیام‌نور شهرکرد با بیان اینکه امنیت یکی از مهم‌ترین نیازهای بشر است، گفت: تأمین امنیت در ابعاد مختلف باعث رشد و شکوفایی فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و کالبدی می‌شود. امنیت شهرها و ضرورت حفظ آن یکی از مهم‌ترین مسائل در زندگی شهری است.

کریمی افزود: احساس امنیت یکی از بارزترین وجوه بالندگی یک اجتماع و بسترساز رشد، توسعه و ثبات جامعه است و در صورت نبود امنیت نمی‌توان از فضای شهر برداشت مطلوبی داشت.

کد خبر 637028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.