ربات‌های تحویل‌دهنده؛ آینده روند تحویل کالای مسکو

شورای شهر مسکو اعلام کرد که خیابان‌های شهر به‌زودی شاهد حضور ربات‌های تحویل‌دهنده خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر مسکو اعلام کرد بر اساس پیشنهادی که توسط رهبران شهر مسکو در دست بررسی قرار دارد، ربات‌های تحویل‌دهنده که در حال حاضر در محوطه دانشگاه آیداهو مورد استفاده قرار می‌گیرند، به‌زودی می‌توانند به خیابان‌های شهر راه پیدا کنند.

ربات‌های یادشده در مارس ۲۰۲۲ شروع به کار در دانشگاه کردند و در حال حاضر ۱۵ دستگاه از آن‌ها در حال استفاده است. مشتریان می‌توانند با استفاده از یک برنامه خاص برای سفارش غذا و نوشیدنی از رستوران‌های دانشگاه، از ربات‌ها بخواهند که سفارش‌های آن‌ها را در محل مورد نظرشان تحویل دهند. پس از ورود ربات، مشتریان با استفاده از برنامه خود قفل درِ ربات را باز می‌کنند و سفارش‌های خود را تحویل می‌گیرند.

روبات‌های تحویل‌دهنده؛ آینده روند تحویل کالای مسکو

شورای شهر مسکو یک قرارداد مجوز یک‌ساله با شرکت سازنده این ربات‌ها تنظیم کرده است که توانایی آن را برای استفاده از این فناوری در مسیرهای عمومی خارج از محوطه دانشگاه به رسمیت می‌شناسد.

شورا تأیید کرد که مطابق با قانون ایالتی مسکو امکان منع تردد ربات‌ها در پیاده‌روها وجود ندارد اما با مطرح کردن چندین شرط به‌عنوان بخشی از قرارداد، با اعطای مجوز موافقت کرده است. این شروط تعداد ربات‌ها را به ۳۰ دستگاه محدود و تردد آن‌ها را به مرکز شهر در طول رویدادهای ویژه منع می‌کند.

قرارداد تنظیم‌شده همچنین به‌منظور حفظ ایمنی، برای ربات‌های تحویل‌دهنده محدودیت سرعت چهار مایل در ساعت تعیین و به‌عنوان بخشی از توافق اعلام کرده است که ربات‌ها به‌هیچ‌وجه مجاز به تحویل نوشیدنی‌های الکلی نیستند.

بر اساس پیش‌نویس توافق‌نامه، ربات‌ها باید حق تقدم را به عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و وسایل‌نقلیه بدهند و یک خط تلفن ۲۴ ساعته برای رسیدگی به شکایات و درخواست‌های احتمالی حذف دستگاه‌ها تعبیه شود.

شورای شهر مسکو تأکید کرد که ربات‌ها مجهز به دوربین و رادار هستند و یک اپراتور به‌طور دائم از راه دور بر آن‌ها نظارت دارد. این دستگاه‌ها قادر به شناسایی اشیاء در مجاورت خود هستند و می‌توانند ضمن اعلام هشدار، سرعت خود را کاهش دهند یا به‌طور کامل متوقف شوند.

شورا خاطرنشان کرد که مسئولیت ربات‌ها در سطح شهر تنها شامل تحویل غذا نمی‌شود و این دستگاه‌ها می‌توانند هرگونه اقلام غیرخوراکی همچون کتاب را نیز تحویل دهند.

شرکت سازنده امکان نظارت بر این فناوری را از زمان نزدیک شدن برای بارگیری تا لحظه تحویل سفارش‌ها در اختیار فروشگاه‌ها و رستوران‌ها قرار داده است.

جلسه استماع عمومی شورای شهر مسکو برای هزینه قرارداد مجوز در دستور کار جلسه روز ششم فوریه قرار گرفته است.

روبات‌های تحویل‌دهنده؛ آینده روند تحویل کالای مسکو

کد خبر 636998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.