آغاز پویش «۳۰ در سه‌گانه بهاری» مشهد

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد از آغاز پویش «۳۰ در سه‌گانه بهاری» شهرداری با هدف بازپیرایی ۳۰ کیلومتر از مسیر بزرگراهی شرق و بخشی از معابر مرکزی شهر خبر داد.

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری مشهد در راستای آغاز اقدامات مربوط به استقبال از بهار، پویش «۳۰ در سه‌گانه بهاری» شهرداری را با اجرای مانوری به طور رسمی آغاز کرد.

وی افزود: با اجرای این طرح اقدامات مختلفی برای بازپیرایی محدوده ۱۰۰ متری، حد فاصل پل قائم (عج) تا پل غدیر از هشتم تا پانزدهم بهمن‌ماه و محدوده میدان آزادی تا میدان بسیج (بلوار ملک‌آباد، احمدآباد، ملک‌الشعرای بهار و میدان‌ها و تقاطع‌های این مسیر) از شانزدهم تا هفدهم بهمن‌ماه از سوی حوزه‌های مختلف شهرداری انجام می‌شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد خاطرنشان کرد: در جریان اجرای این پویش در حوزه فضای سبز اقداماتی مانند هرس درخت و درختچه، پرچین، رز و پیچ‌ها، کندوکوب و کوددهی فضای سبز، اصلاح جوی و تشتک، جمع‌آوری خاک‌های مازاد، اجرای عملیات چالکود، اندود تنه تمام درختان، خارج کردن کنوج درختان، واکاری کسری گونه‌های گیاهی، حاشیه‌برداری چمن، کادربندی باغچه‌ها و آماده‌سازی بسترهای گلکاری انجام می‌شود.

نجفی اضافه کرد: رفع سد معبر، جمع‌آوری بازیافت‌کنندگان غیرمجاز، جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها و زباله‌گردها با همکاری عوامل فرهنگی، جمع‌آوری خاک‌های مازاد، بقایا و ضایعات گیاهی و همکاری برای اعزام ماشین‌آلات مورد نیاز از اقدامات حوزه خدمات شهری است.

وی با بیان اینکه هماهنگی با پلیس راهنمایی و رانندگی به منظور تسهیل محدودیت‌ها و تامین تجهیزات ترافیکی مورد نیاز انجام می‌شود، تصریح کرد: رفع نواقص و ترمیم ابنیه تقاطع‌ها، کف‌سازی‌ها و تعویض جداول فرسوده، شکسته و کف‌سازی فضای خاکی آیلند میانی زیر تقاطع‌های غیرهمسطح از دیگر اقدامات حوزه عمرانی در جریان اجرای این پویش است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد ادامه داد: جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها، متکدیان و معتادان متجاهر در محور ۱۰۰ متری با همکاری خدمات شهری منطقه از اقدامات حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری در جریان اجرای این پویش است.

نجفی افزود: در حوزه پارک‌ها و فضای سبز نیز تهیه و تحویل گونه‌های گیاهی مورد نیاز این عملیات، اعزام اکیپ‌های کارشناسی و کارگری توسط مدیریت جنگلداری شهری برای آموزش و انجام عملیات هرس درختان را خواهیم داشت.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد گفت: اعزام ماشین‌آلات مورد نیاز با هماهنگی نمایندگان اداره کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری و نماینده اداره کل بهبود محیط زیست شهری از اقدامات سازمان مدیریت پسماند در اجرای این پویش است.

کد خبر 636992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.