نباید اجازه داد حادثه سفارت جمهوری آذربایجان بر مناسبات دو کشور تاثیر منفی بگذارد

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: نباید اجازه داد حادثه سفارت جمهوری آذربایجان بر مناسبات دو کشور تاثیر منفی بگذارد.

به گزارش ایمنا، حسین امیرعبداللهیان بعد از ظهر امروز جمعه_ هفتم بهمن‌ماه_ در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، با اشاره به حادثه حمله مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، اظهار کرد: این حادثه نباید بر مناسبات دو کشور تأثیر منفی بگذارد.

وزیر امور خارجه کشورمان، ضمن تسلیت و ابراز تأسف در این رابطه که به کشته شدن یک دیپلمات و مجروح شدن دو نفر دیگر از کارکنان این سفارت منجر شد، با وزیر خارجه آذربایجان و خانواده این دیپلمات ابراز همدردی کرد.

امیرعبداللهیان، ضمن محکوم کردن این حادثه با اشاره به سو استفاده دشمنان دو کشور از حادثه امروز تأکید کرد: نباید اجازه داد حادثه سفارت جمهوری آذربایجان بر مناسبات دو کشور تاثیر منفی بگذارد.

وزیر امور خارجه کشورمان اظهار کرد: برای روشن شدن ابعاد مختلف حادثه، نهادهای امنیتی دو کشور در همکاری نزدیک با یکدیگر، موضوع را پیگیری و بررسی کنند.

در این تماس امیرعبداللهیان مراتب تأسف و همدردی آیت‌الله رییسی، رییس‌جمهور کشورمان را به الهام علیف رییس‌جمهور آذربایجان، دولت، مردم و به ویژه خانواده حادثه دیدگان ابلاغ کرد.

جیحون بایراموف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز ضمن تشکر از ابراز همدردی و پیام تسلیت رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، از پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان برای همکاری و هماهنگی نهادهای امنیتی و قضایی دو کشور برای روشن شدن ابعاد حادثه استقبال کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 636937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.