فولاد یک _ پرسپولیس صفر/ ستاره لالیگایی علیه صدرنشین

فولاد خوزستان با تک گل ستاره جدید خود موفق به شکست پرسپولیس شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فولاد و پرسپولیس از ساعت ۱۷ و ۱۵ دقیقه امروز جمعه _ هفتم بهمن ماه _ در استادیوم فولادآرنا مقابل هم قرار گرفتند که این مسابقه در نهایت با برتری یک گله فولادی‌ها خاتمه یافت.

هفته هفدهم لیگ برتر، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های فولاد و پرسپولیس

ورزشگاه: شهدای فولاد، اهواز

تماشاگر: -

گل‌ها: روبرتو تورس (دقیقه ۲۳، برای فولاد)

اخطار: امین هزباوی (دقیقه ۶۳، از فولاد) - وحید امیری (دقیقه ۶۷، از پرسپولیس) - کمال کامیابی‌نیا (دقیقه ۸۱- از پرسپولیس)

اخراج: جواد نکونام (دقیقه ۵۸، از فولاد)

فولاد خوزستان: کریستوفر کنت، مهدی شیری، ساسان انصاری، حمید بوحمدان، احسان پهلوان (دقیقه ۹۰- کوشکی)، روبرتو تورس، عارف آقاسی، امین هزباوی، سعید واسعی (دقیقه ۷۱- ایوب والی)، سینا مریدی، سعید آقایی (دقیقه ۸۴- وحید حیدریه)

(دقیقه ۸۴- سینا شاه عباسی)

سرمربی: جواد نکونام

پرسپولیس تهران: علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر (دقیقه ۷۰- مهدی عبدی)، علی نعمتی (دقیقه ۳۹- شیخ دیاباته)، سینا اسدبیگی (دقیقه ۷۰- کمال کامیابی‌نیا)، میلاد سرلک، وحید امیری، مهدی ترابی، محمد عمری (دقیقه ۸۹- فرشاد فرجی)، امید عالیشاه (دقیقه ۷۰، علیرضا بابایی)

سرمربی: یحیی گل محمدی

داور: موعود بنیادی‌فر

شرح بازی:

دو تیم محتاطانه پا به میدان گذاشتند. در دقیقه بیست و سوم تورس که نخستین بازی خود در لیگ ایران را انجام می‌داد، روی ارسال دقیق پهلوان گلی تماشایی را با والی به ثمر رساند. بعد از گل پرسپولیس گردش توپ را مالکانه در اختیار گفت اما در خلق موقعیت و نزدیک شدن به دروازه فولاد ناکام بود تا نیمه نخست با برتری شاگردان نکونام خاتمه یابد.

نیمه دوم را فولاد بهتر آغاز کرد و به نظر می‌رسید پرسپولیسی‌ها راه رسیدن به دروازه حریف را کشف نکرده‌اند. اواسط نیمه شاگردان با افزایش تسلط خود بر بازی، جلوتر آمدند و دور محوطه فولاد خیمه زدند. به تدریج شاگردان نکونام در لاک دفاعی فرو رفتند و راه‌های نفوذ را بر رقیب پایتخت‌نشین بستند.

در هفت دقیقه وقت‌های تلف شده، موج حملات پرسپولیسی‌ها به اوج رسید و زهردارتر شد. با این حال درخشش کنت و دقت مدافعین، مانع از بازگشت شاگردان گل محمدی به بازی شد.

۱ _ ۰ (روبرتو تورس، دقیقه ۲۳) - ارسال بی‌نقص احسان پهلوان پشت مدافعین پرسپولیس و به نقطه کور محوطه جریمه، فرصت را در اختیار تورس قرار داد تا با ضربه والی بغل پا بیرانوند را مغلوب کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۴۶- تعارف بیرانوند و مدافع پرسپولیس روی سانتر تورس، موجب شد تا احسان پهلوان توپ‌ربایی کند و توپ را به سمت دروازه خالی از گلر بفرستد. با این حال مدافعین پرسپولیسی هوشیار بودند و در آستانه ورود توپ به دروازه، با سر آن را دور کردند.

دقیقه ۱+۹۰- ضربه سر دیاباته در میان مدافعین فولاد، از بالا دروازه کنت به بیرون رفت.

دقیقه ۳+۹۰- در حالی که همه در محوطه انتظار ارسال کاشته از گوشه سمت چپ را داشتند، بازیکن فولاد توپ را مستقیماً به سمت دروازه حریف شلیک کرد که پس از برخورد به زمین، بیرانوند را به دردسر انداخت اما در نهایت دفع شد.

دقیقه ۴+۹۰- دیاباته در محوطه فولاد توپ را کنترل اما ضربه زمینی او را کنت به راحتی در اختیار گرفت.

دقیقه ۵+۹۰- ضربه سر مهاجم پرسپولیس از فاصله چند قدمی دروازه را کنت سیو کرد.

دقیقه ۶+۹۰- شوت سرکش امیری روی ریباند توپ از محوطه، به شکلی خطرناک راهی اوت شد.

نکات ویژه:

* نیمکت فولاد بارها به تصمیمات داوری اعتراض کرد و بنیادی‌فر با چند اخطار از آن‌ها پذیرایی کرد. او ابتدا در نیمه نخست با کارت زرد و در نیمه دوم با اعتراض نکونام، سرمربی فولاد را از کنار زمین اخراج کرد.

* در دقیقه ۸۳ دیاباته در برخورد با مدافعین فولاد در محوطه جریمه، تعادلش بهم خورده و نقش بر زمین شد.

کد خبر 636923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.