۱۵۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های هوای پاک در کاشان هزینه شده است

شهردار کاشان با اشاره به برخی ادعا در زمینه عوارض آلایندگی گفت: درآمد حاصل از این عوارض تاکنون تنها یک میلیون و ۱۸۶ هزار تومان بوده ، اما هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان برای مقابله با آلودگی هوا و اجرای طرح هوای پاک در سال جاری صرف شده است.

حسن بخشنده امنیه، در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مدیریت شهری تنها در سه عرصه توسعه و بهسازی فضای سبز، توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و احداث معابر پیاده‌محور طی سال جاری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های مرتبط با هوای پاک اعتبار صرف کرده است.

وی افزود: با وجود عدم تحقق عوارض برای مقابله با آلاینده‌ها، اما شهرداری کاشان فارغ از نگاه هزینه‌ای، به عنوان استمرار رویکرد خویش در عرصه ارتقای کیفیت زندگی شهروندان اقدام به صرف این میزان اعتبار کرده است.

شهردار کاشان، مدیریت شهری را یکی از پیشگامان حوزه مقابله با آلودگی هوا و ارتقای شاخص‌های هوای پاک دانست و تأکید کرد: با این وجود، سایر دستگاه‌ها و نهادها نیز باید به میدان آمده و نقش قانونی و رسالت اجتماعی خود را در این زمینه به منصه ظهور برسانند.

بخشنده امنیه با بیان اینکه بهسازی و ترمیم کف پوش سالن ورزشی شهدای دادند با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال انجام شده است، تصریح کرد: کف پوش این سالن ورزشی به مساحت ۱۲۰۰ مترمربع، با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی شهرداری منطقه پنج تأمین شده است.

وی، احداث و تجهیز سالن‌های ورزشی را به عنوان یکی از مطالبات جدی جوانان دانست و افزود: در دسترس بودن امکانات و اماکن ورزشی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و خدمات رسانی به شهروندان از عوامل مؤثر در ایجاد شور و نشاط جوانان و نوجوانان است.

تلاشگران عرصه مدیریت شهری؛ مخاطب دوره آموزشی سواد رسانه

شهردار کاشان از آغاز دوره آموزش سواد رسانه‌ای به همت اداره آموزش و بهسازی شهرداری کاشان و مرکز فناوری اطلاعات عمومی کلیه مدیران و کارشناسان شهرداری و سازمان‌های تابعه خبر داد

وی، هدف از برگزاری این دوره آموزشی را ارتقا سطح دانش کارکنان شهرداری در خصوص رسانه و سواد رسانه‌ای دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه سواد رسانه‌ای اغلب با سوادهای دیداری، تحلیلی و اینترنتی در ارتباط است، لذا ایجاد و گسترش رسانه‌های سمعی و بصری به وجود آمده و نیاز جوامع امروزی در لایه‌های مختلف؛ توانایی دسترسی، تحلیل و خلق پیام‌ها در شکل‌های گوناگون را مهیا می‌سازد.

بخشنده امنیه برگزاری دوره‌های آموزشی در شهرداری کاشان را بر اساس نیازسنجی صورت گرفته دانست و تصریح کرد: تلاش بر آن است که در برگزاری دوره‌های آموزشی به مبنای کاربردی و مهارت‌محوری آن توجه ویژه شود.

کد خبر 636897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.