ذوب‌آهن _ تراکتور/ ۳ امتیاز واجب‌تر از نان‌شب برای گاندوها و پرشورها!

تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن اصفهان و تراکتور تبریز در چارچوب هفته هفدهم لیگ‌برتر از ساعت ۱۴ امروز در ورزشگاه فولادشهر مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دو تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان و تراکتور تبریز امروز _جمعه هفتم بهمن‌ماه_ از ساعت ۱۴ در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برابر یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند؛ دومین دیدار از نیم‌فصل دوم و هفته هفدهم رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال ایران جام خلیج‌فارس که برای دو تیم از اهمیت بالایی برخوردار است و نتیجه آن منجر به تغییر جایگاه چند پله‌ای برای دو تیم ذوب‌آهن و تراکتور خواهد شد.

کوبل‌داوری

پیام حیدری از سوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال به‌عنوان داور وسط این مصاف مهم انتخاب شده است و مهدی عالیقدر به‌همراه قهرمان نجفی کمک‌های پیام حیدری هستند؛ همچنین امید جمشیدی، داور چهارم و حسین نجاتی، ناظر داوری بازی خواهند بود. پیام حیدری که داور اصلی دیدار امروز است در این فصل برای ذوب‌آهن و تراکتور یک‌بازی قضاوت کرده است.

هفته ششم لیگ‌برتر فصل جاری پیام حیدری دیدار تراکتور تبریز و صنعت‌نفت آبادان را قضاوت کرد که گل دقایق آخری رضا اسدی به برتری خانگی تراکتور ختم شد؛ حیدری در فصل جاری بازی ذوب‌آهن و استقلال را نیز در ورزشگاه فولادشهر سوت زده که آن دیدار در هفته نهم را آبی‌های پایتخت با گل‌به‌خودی ثانیه‌های پایانی سیدمحمد قریشی مدافع گاندوها برنده شدند.

ذوب‌آهن _ تراکتور/ ۳ امتیاز واجب‌تر از نان‌شب برای گاندوها و پرشورها!

حال مدعی‌های سابق روال نیست!

اگر نگاهی به جدول رده‌بندی لیگ‌برتر فوتبال ایران در فصل‌جاری بیندازیم متوجه می‌شویم که اوضاع تیم‌های ذوب‌آهن و تراکتور به‌مانند گذشته خوب و ایده‌آل نیست؛ البته ذوب‌آهن وضعیت بدتری دارد و هیچ‌کس جوابگوی شرایط عجیب این تیم در فصول گذشته و جاری نیست. شاگردان مهدی تارتار با ۳ پیروزی، ۹ تساوی و ۴ شکست با ۱۸ امتیاز در جایگاه دهم جدول قرار گرفته و حتی در صورت شکست‌دادن تراکتور باز هم پیشرفت زیادی در جدول نخواهد داشت.

همچنین تیم فوتبال تراکتور تبریز که فصل بیست‌ودوم را با قربان بردیف شخصیت چهره روسی آغاز کرد در نیم‌فصل دوم به‌دلیل تصمیم بردیف، با پاکو خمز به‌عنوان یک‌مربی خارجی دیگر قرارداد امضا کرد و ورژن اسپانیایی را از لالیگا به ایران آورد. تغییری که برای تراکتور بد هم نشد و حتی این تیم توانست عملکرد بهتری نیز کسب کند. پرشورها با کسب ۶ پیروزی، ۵ تساوی و ۵ شکست، ۲۳ امتیازی هستند و جایگاه ششم جدول رده‌بندی لیگ‌برتر خلیج‌فارس به آنان تعلق دارد.

ذوب‌آهن پس از دو پیروزی متوالی مقابل نفت مسجدسلیمان و آلومینیوم اراک در حدفاصل قبل و بعد از جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، ۴۵۰ دقیقه است که رنگ پیروزی را ندیده و از ۵ بازی اخیر خود، ۳ شکست و ۲ تساوی برجای گذاشته و از بازی‌های جام‌حذفی نیز در همان مرحله یک‌شانزدهم نهایی حذف شد که این به‌هیچ عنوان عملکرد قابل‌قبولی نیست. شاگردان پاکو خمز نیز آنچنان بهتر نبوده و شرایط سینوسی را پشت‌سر گذاشته که حاصل‌آن یک پیروزی، ۲ تساوی و ۲ شکست بوده است و این یعنی هر دو تیم نیاز مبرمی به سه‌امتیاز بازی امروز دارند.

ذوب‌آهن _ تراکتور/ ۳ امتیاز واجب‌تر از نان‌شب برای گاندوها و پرشورها!

آنچه در جدال‌های گاندوها و پرشورها رقم خورده

دو تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان و تراکتور تبریز در تاریخ رقابت‌های لیگ‌برتر ایران جام خلیج‌فارس، ۲۹ بار برابر هم به‌میدان رفته‌اند که آمار تی‌تی‌های تبریزی بهتر بوده و در ۱۱ بازی پیروز از زمین بیرون آمده است؛ ذوب‌آهن نیز ۸ بار برنده جدال با تراکتور شده و ۱۰ دیدار این دو تیم نیز برنده‌ای نداشته است. ضمن اینکه در اصفهان، سهم هر دو تیم ۵ پیروزی و ۴ تساوی بوده که بازی امروز می‌تواند کفه‌ترازو را با نتیجه‌ای که به‌دست می‌آید به‌سوی یکی از این دو تیم بکشاند.

البته آمار جالبی که می‌توان درخصوص آن نوشت، روند شکست‌ناپذیری ذوب‌آهن مقابل تراکتور است؛ شاگردان مهدی تارتار از فصل پیش تاکنون سه‌بار با تراکتور در لیگ‌برتر بازی کرده‌اند و متحمل شکست نشده‌اند که این آمار می‌تواند امروز به چهار بازی برسد و باتوجه به اینکه یک‌بار دیگر چنین عملکردی را از خود به‌ثبت رسانده در این مورد دبل کند. البته این فقط یک پیش‌بینی است و نتیجه بازی بدون‌شک به‌راحتی مشخص نخواهد شد.

فولادشهر با هواداران را باور کنیم؟

باور کنیم یا باور نکنیم، بالاخره قرار است تماشاگران فوتبال به ورزشگاه‌ها بیایند و پس از مجوزی که فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش‌وجوانان و سایر نهادهای مربوطه ارائه کردند، تماشاگران با حضور در ورزشگاه‌ها، بازی تیم موردعلاقه‌شان را از نزدیک تماشا خواهند کرد و به حمایت و تشویق از تیم دوست‌داشتنی خودشان می‌پردازند. البته ظرفیت مجاز برای حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها ۳۰ درصد است که شاید در ساعات نزدیک به آغاز بازی به‌دلیل حضور تماشاگران این ظرفیت افزایش پیدا کند.

ذوب‌آهن و تراکتور نیز از این قاعده مستثنی نیستند و ورزشگاه فولادشهر امروز میزبان هواداران عاشقی است که حتی اگر بازی روز غیرتعطیل هم برگزار می‌شد باز هم کار و مشکلات خود را رها می‌کردند تا برای تماشای بازی تیم محبوب‌شان و تشویق آنان، در سرما و گرما به ورزشگاه بروند و تیم‌شان را تنها نگذارند. قطعاً جذابیت بازی‌های لیگ ازجمله ذوب‌آهن - تراکتور با حضور هواداران و صدای آرامش‌بخش‌شان چند برابر خواهد شد و سطح کیفی این دیدارها، علاوه‌بر تماشاگران برای بینندگان تلویزیونی و مجازی نیز جذاب و پسندیده خواهد شد.

کد خبر 636834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.