مشکلات هرمزگان در یک سال گذشته برطرف شد

استاندار هرمزگان گفت: بعضی از مشکلاتی که در استان ریشه ۵۰ساله و حتی بیشتر داشت، طی یک سال گذشته با پیگیری مداوم و تمرکز و همکاری همه‌جانبه برطرف یا تعیین تکلیف شد.

به گزارش ایمنا، مهدی دوستی امروز _ پنجشنبه ششم بهمن‌ _ در چهارمین اجلاس روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها، اظهار کرد: تعیین تکلیف حریم ۶۰متری دریا که ۴۷ سال بلاتکلیف بود، با همکاری وزارت راه و شهرسازی بازتعریف و طرح تفصیلی بندرعباس پس از ۲۲ سال انجام شد.

وی ادامه داد: زمین‌های جنوب فرودگاه بندرعباس مشکلاتی ۶۰ساله داشت که مانع توسعه شهر بود. این مشکل نیز حل شده و میدان سایت دوراهی بندر شهید رجایی نیز پس از سه دهه، با تعریف یک مسیر جدید گره‌گشایی شد.

استاندار هرمزگان بهسازی بافت‌های فرسوده را از دیگر اولویت‌های اجرایی دانست و افزود: بهسازی بافت فرسوده فقط در باز کردن معابر خلاصه نمی‌شود و باید همه ملاحظات و الزامات اجتماعی و معماری مورد توجه قرار گیرد.

دوستی در ادامه خواستار مشارکت و همکاری بیشتر شهرداری و شورا در حل مشکلات شهری شد و تصریح کرد: شهرداری بیش از مهندسان ساختمان و شهرسازی، به متخصصان امور مالی نیاز دارد که توانایی بهره‌گیری از منابع مختلف مالی و اعتباری و جذب سرمایه و سرمایه‌گذار را داشته باشند.

وی اضافه کرد: باید ضمن خدمات‌رسانی عمومی و تسهیل زندگی برای ساکنان بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی به‌عنوان حقوق شهروندی آنان، از گسترش این مناطق نیز جلوگیری کرد که با توجه به بعضی از تعارض‌های قانونی و نظارتی، این امور باید با تدابیر ویژه پیگیری شود.

استاندار هرمزگان با تاکید بر ضرورت فراهم کردن شرایط زیست شبانه تصریح کرد: زیست شبانه در شهرهای جنوبی و گرمسیری یک موضوع تفننی و تفریحی نیست، بلکه یک ضرورت اقلیمی و آب‌وهوایی است.

به گفته استاندار هرمزگان به‌دلیل گرمای شدید روزانه، مردم ناچارند بخشی از فعالیت‌های خود را به شب‌ها موکول کنند.

کد خبر 636804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.