افزایش محدوده شهری راهکار کسب درآمد پایدار است

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: افزایش محدوده شهری، درآمد پایدار شهری برای شهرداری ایجاد می‌کند و شهروندان می‌توانند به‌صورت طولی از محدوده شهر استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد کناری‌نژاد در چهارمین اجلاس مجمع روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها اظهار کرد: فرایند صدور پروانه ساختمانی زمان‌بر است و با توجه به تاثیر آن در مقوله‌های مختلف ازجمله قیمت تمام‌شده ساختمان، نیازمند تدابیر ویژه‌ای برای کاهش زمان این فرایند هستیم.

وی ادامه داد: احتمال تغییر ضوابط، کند شدن روند نوسازی بافت فرسوده و کاهش فرصت‌های اشتغال نیروهای کار رده‌های مختلف در حوزه ساخت‌وساز ازجمله مشکلات دیگری است که درنتیجه اطاله زمانی در فرایند صدور پروانه ساختمانی حاصل می‌آید و سبب سردرگمی شهروندان و بی‌انگیزگی سازندگان و سرمایه‌گذاران این حوزه می‌شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: این موضوع حتی می‌تواند در افزایش تمایل به ساخت‌وساز غیرمجاز نیز تاثیرگذار باشد و با توجه به اینکه یکی از منابع درآمدی شهرداری از حوزه شهرسازی و ازجمله از محل صدور پروانه ساختمانی است، کاهش آمار صدور پروانه فشار مالی بر مجموعه شهرداری وارد می‌کند.

کناری‌نژاد افزود: درباره موضوع تسریع فرایند صدور پروانه ساختمانی و پیگیری‌هایی که در این زمینه انجام شده است، درخواست می‌کنم ضمن بازشناسی و بررسی عوامل دخیل در طولانی شدن روند صدور مجوز ساخت‌وساز به‌صورت ساختاری و کارشناسی، با بهره‌گیری از مشاوره و استفاده از ظرفیت پرسنل خبره شهرداری بندرعباس و در تعامل با دستگاه‌های ذی‌ربط در امر صدور پروانه ساختمانی، اصلاحاتی را منطبق با قانون و استانداردها در جهت کاهش زمان این پروسه ایجاد کنند تا ضمن حفظ و ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی، شاهد تسریع در روند انجام این مهم باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: با توجه به وجود تقاضای مسکن و خدمات و از طرفی نبود زمین کافی برای تامین مسکن، تقاضا می‌شود اقدامات لازم در زمینه اخذ مجوز بلندمرتبه‌سازی با هدف بهره‌وری بهینه از زمین و افزایش منابع درآمدی در دستورکار قرار گیرد.

کناری‌نژاد با اشاره به اینکه لازم است محدوده شهری افزایش یابد، اضافه کرد: افزایش محدوده شهری باعث درآمد پایدار شهری می‌شود و شهروندان می‌توانند به‌صورت طولی از محدوده شهر استفاده کنند.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه سرانه خدماتی (آموزشی، ورزشی، درمانی و …) در شهر بندرعباس پایین است، دولت می‌تواند با تملک تغییر کاربری موافقت کند.

کد خبر 636800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.