در حمایت از سپاه پاسداران هیچ‌گونه تردیدی به خود راه نخواهیم داد

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن اعلام حمایت کامل از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان نماد ارزش‌های مقدس و ملی ایران اسلامی و نیروی پیشتاز در مبارزه با اشکال گوناگون تروریسم و افراطی‌گری گفت: وزارت امور خارجه در این مهم هیچ‌گونه تردیدی به خود راه نخواهد داد.

به گزارش ایمنا، ناصر کنعانی در پی اعلام فهرست تحریمی کشورمان علیه اتحادیه اروپا و رژیم انگلیس اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در دفاع از حاکمیت، منافع ملی و ارکان رسمی و اقتدارآفرین خود عزم و اراده‌ای راسخ دارد و در مسیر تحقق آن در چارچوب اصول و سیاست‌های کلان سیاست خارجی، موازین روشن حقوق بین‌الملل و اصل برابری حاکمیت دولت‌ها، مصمم است.

وی افزود: در این راستا و در واکنش به اتخاذ سیاست‌های مخرب، تقابلی و توجیه‌ناپذیر از سوی رژیم انگلیس در تاریخ سوم بهمن‌ و نیز قطعنامه غیرقابل قبول اتحادیه اروپا در تاریخ بیست‌ونهم دی‌ و مصوبه سوم بهمن‌ شورای وزیران اتحادیه اروپا ناظر به وضع تحریم‌های جدید علیه برخی اشخاص، نهادها و شرکت‌های ایرانی، جمهوری اسلامی ایران فهرست جدیدی از اشخاص و نهادهای تحریم‌شده اروپایی و انگلیسی را اعلام کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: این اشخاص، نهادها و شرکت‌ها وفق مصوبات مراجع ذی‌ربط و به‌عنوان عمل متقابل به‌دلیل اقدامات عامدانه آن‌ها در حمایت از تروریسم و گروه‌های تروریستی، ترویج و تحریک به تروریسم و خشونت و نفرت‌پراکنی که موجب اغتشاش، خشونت، اقدامات تروریستی و نقض حقوق بشر ملت ایران شده است، تحت تحریم قرار گرفته‌اند. همچنین در اقدام اخیر، اهانت‌کنندگان به مقدسات اسلامی و قرآن کریم نیز تحریم شده‌اند.

کنعانی تصریح کرد: وزارت امور خارجه همگام و هم‌صدا با آحاد مردم، دولت، مجلس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه، ضمن محکوم کردن قاطع هرگونه اقدامات و اظهارات مداخله‌جویانه و مغایر با قواعد حقوق بین‌الملل، حمایت کامل خود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان نماد ارزش‌های مقدس و ملی ایران اسلامی و نیروی پیشتاز در مبارزه با اشکال گوناگون تروریسم و افراطی‌گری اعلام می‌دارد و در این مهم، هیچ‌گونه تردیدی به خود راه نخواهد داد.

منبع: ایرنا

کد خبر 636791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.