گرامیداشت دهه فجر پیام ایستادگی و ایثارگری دارد

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اجرای برنامه‌ها و مراسم گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی این پیام را می‌دهد که ما مایوس، پشیمان و خسته نشده‌ایم، بلکه همچنان آماده ایستادگی و ایثارگری هستیم.

به گزارش ایمنا، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز پنجشنبه در مراسم «مهمانی لاله‌ها» که دومین روز دهه فجر در قطعه یک گلزار شهدای بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: قلب‌های زیادی به عشق شهادت می‌تپد. زیرا سعادت ابدی و کمال انسانیت در رسیدن به شهادت است و اینکه بیشتر از گذشته آماده‌ایم و جان‌های زیادی در طلب شهادت آماده فداکاری هستند.

وی گفت: هر سال دهه فجر را با ادای احترام به امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب، شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس و همه شهدایی که در مسیر انقلاب فداکاری کردند آغاز می‌کنیم و پاسداشت امام راحل به معنای بیعت هرساله با بنیانگذار انقلاب اسلامی است که بگوییم ما از این مکتب و انقلاب حفاظت می‌کنیم و جوانان ما این را به‌خوبی اثبات کرده‌اند.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در طول تاریخ ۱۴۰۰ساله پس از بعثت پیامبر اسلام (ص)، مجاهدان زیادی از اولیای الهی تلاش کردند، اما امام خمینی (ره) پس از معصومین توانست زیر پرچم اسلام و اهل بیت (ع) یک جامعه مدنی و حکومت دینی و الهی را ایجاد کند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اخلاص، شجاعت و نحوه ارتباط و تعامل امام خمینی (ره) با اقشار مختلف مردم گفت: هنر امام راحل این بود که توده‌های مختلف مردم را به میدان و صحنه آورد و با وحدت حول کلمه «الله»، «لااله‌الاالله» و نفی هرگونه استبداد و تسلیم درمقابل غیرخدا، مردم را جمع و تبدیل به ید واحد کرد.

وی افزود: مردم هم با دست خالی درمقابل رژیم زورمند تا دندان مسلح پهلوی که از پشتیبانی قدرت‌های جهانی شرق و غرب برخوردار بود، ایستادگی کردند و به پیروزی رسیدند. ما تا ابد اگر از امام راحل سپاسگزاری کنیم، کم است. چون جامعه‌ای را به ما هدیه کرد که تازه مفهوم زندگی کردن در لوای اهل بیت (ع) را می‌توانیم درک کنیم که این نعمت بزرگی است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: سال‌ها بعد از امام راحل شاهد توطئه‌ها و فتنه‌های فراوانی از سوی دشمنان بودیم؛ اما ملت ایران در هر دوره به میدان آمد و مردم با قلبی آغشته از حب امام خمینی (ره) این فتنه‌ها را با هر رنگ و بوی سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی به شکست می‌کشانند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: امروز می‌بینیم حتی جوانانی که امام را از نزدیک ندیده، کلام امام را نشنیده و فجایع قبل از انقلاب را درک نکرده‌اند، در مسیر امام فداکاری می‌کنند و آماده ایثار و دفاع از انقلاب هستند. علت دیدار ما با شهدا در دهه فجر نیز هم‌پیمانی با شهداست که ندای امام را شنیدند، در دوران انقلاب و دفاع مقدس جانفشانی کردند و اجازه ندادند یک وجب از خاک این کشور به دست متجاوزان خارجی بیفتد.

وی گفت: شهدای انقلاب اسلامی در مسیر پیروزی انقلاب علیه استبداد و نیز شهدای ترور درمقابل جبهه انحراف و التقاط که سران اصلی انقلاب و روحانیت مبارز را خانه‌نشین کردند ایستادند.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: ما در جنگ تحمیلی از ۱۳ کشور جهان اسیر داشتیم و یعنی ۱۳ کشور برای صدام سرباز و رزمنده اعزام می‌کردند. همچنین بیش از ۳۸ کشور جهان از صدام حمایت اطلاعاتی و تجهیزاتی می‌کردند، اما درنهایت با ایثارگری جوانان کشور پیروزی از آن ما شد.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: اولین بار در تاریخ ۲۵۰ساله خودمان در یک جنگ به پیروزی رسیدیم و نگذاشتیم وجبی از خاک وطن جدا شود. جوانان ما با ایثارگری جان خود را فدا کردند، اما نگذاشتند که این کشور به دست دشمن خارجی برسد.

وی افزود: مجاهدت‌ها همچنان تا به امروز ادامه دارد و این یک پیام روشن برای ملت ایران است که عزت و افتخاری و سرافزاری در چیست و چگونه می‌توان آن را به‌دست آورد و هم برای دشمنان ملت ایران پیام دارد که ملت ایران چگونه ملتی است و چگونه پای آرمان‌های انقلاب خود ایستادگی می‌کند.

معاون رئیس‌جمهور گفت: معامله درست را در این عالم، شهدا با زیرکی انجام دادند و دنیای فانی زودگذر را با سعادت ابدی معامله کردند. امام راحل شهادت را مرگ تاجرانه دانستند و شهدا موفق‌ترین تجار عالم هستند که حیات دنیوی را با ثروت عظیم ابدی عوض کردند و امیدوارم ادامه‌دهنده راه آنان باشیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 636788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.