عددی در بودجه دولت برای پروژه‌های شاخص اصفهان در نظر گرفته نشده است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طبق روایت‌هایی که از جلسه شهرداران کلان‌شهرها با معاون اول رئیس‌جمهور بیان شده است، دولت در گذشته فقط یک‌سوم عوارض ارزش افزوده سهم شهرداری‌ها را پرداخت کرده که بسیار فاجعه‌آمیز است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی امروز _ پنجشنبه ششم بهمن _ در جلسه مشورتی‌ای که با عنوان «شهراندیشان» با اعضای شورای اسلامی ادوار گذشته در موضوع بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ برگزار شد، با اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان و ابعاد آن اظهار کرد: برای سومین سال اوراق مشارکت باید روی عدد ۶۰۰ میلیارد تومان در شهر باقی بماند.

وی با اشاره به اینکه طبق روایت‌هایی که از جلسه شهرداران کلان‌شهرها با معاون اول رئیس‌جمهور بیان شده است، دولت در گذشته فقط یک‌سوم از عوارض ارزش افزوده سهم شهرداری‌ها را پرداخت کرده که بسیار فاجعه‌آمیز است، گفت: با توجه به وضعیت پیش‌رو، با وجود اینکه شاهد رشد بودجه نسبت به سال گذشته هستیم، اما در عمل این روش محقق نشده است، چراکه شاهد رشد هرچه بیشتر هزینه‌ها هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه محدودیت‌هایی برای شهرداری از سوی دولت ایجاد می‌شود، گفت: امروز در اداره شهرها به نحو مطلوب از سوی دولت درک درستی وجود ندارد و این موضوع باعث شده است مردم از آنچه باید منتفع شوند، دور بمانند.

وی با اشاره به اینکه در بودجه دولت برای سال ۱۴۰۲ هیچ عددی برای پروژه‌های شاخص حتی در زمینه آب استان اصفهان در نظر گرفته نشده است، در حالی که کماکان اصفهان دومین استان در پرداخت مالیات است، خاطرنشان کرد: عمده بودجه سال آینده به حمل‌ونقل عمومی و بازسازی ناوگان آن اختصاص می‌یابد، هرچند در پروژه مترو از شهرهای مشهد و شیراز عقب‌تر هستیم، اما در زمینه بازسازی و نوسازی اتوبوس‌های شهری، امسال گام‌های خوبی در اصفهان برداشته شده است و امیدواریم سال آینده نیز این روند تداوم یابد.

نورصالحی با بیان اینکه ایجاد فضای سبز، حفظ فضای سبز موجود و همچنین ایجاد فضاهای فرهنگی و نشاط‌آور از دیگر اولویت‌های سال آینده است، ادامه داد: تقویت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و افزایش مشارکت مردمی از دیگر اولویت‌های لایحه بودجه ۱۴۰۲ به‌شمار می‌رود.

کد خبر 636785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.