بخشی از بی‌اعتمادی‌ها ناشی از عمل نکردن به وعده‌هاست

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: وعده دادن باید قیمت و هزینه داشته باشد. بخشی از بی‌اعتمادی‌های به‌وجودآمده به‌دلیل عمل نکردن به وعده‌هاست. ازاین‌رو عمل کردن به وعده‌ها امری واجب و ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میثم لطیفی امروز _ پنجشنبه ششم بهمن _ در آیین آغاز به کار بیست‌وپنجمین جشنواره شهید رجایی استان اصفهان اظهار کرد: در دولت سیزدهم، بنای ما این است که تحول مدنظر مقام رهبری (مدظله‌العالی) در گام دوم انقلاب اسلامی را با جدیت، روحیه جهادی، تلاش خستگی‌ناپذیر، نا امید نشدن و امیدوار بودن به آینده پیش ببریم که لازمه آن از بین رفتن دولت و ملت است.

وی ادامه داد: گاهی اوقات به‌واسطه انجام مسئولیت‌ها فاصله مسئولان از مردم زیاد می‌شود. با توجه به اینکه گاهی سوال‌هایی در ذهن جوانان و نوجوانان وجود دارد، اگر مسئولان در دسترس مردم باشند و متناسب با نیازها و شبهه‌ها حضور داشته باشند، بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه بسیاری از دستاوردهای انقلاب به‌دلیل حجابی که بین مردم و مسئولان وجود دارد به‌خوبی دیده و ادراک نمی‌شود، تصریح کرد: امیرالمومنین (ع) در نامه ۵۳ خطاب به مالک‌اشتر فرمودند برای زندگی کردن بین مردم وقت بگذارید.

وی اضافه کرد: یکی از شعارهای اصلی دولت سیزدهم، مردمی‌سازی است که باید در همه عرصه‌ها ازجمله ارزیابی عملکرد آغاز شود.

لطیفی گفت: در حال حاضر، اقداماتی با وزارت ارتباطات و معاون اجرایی رئیس‌جمهور آغاز شده تا رضایت مردم و ارزیابی عملکرد کارکنان دولت مورد سنجش قرار گیرد. مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) می‌فرمایند ما نوکر مردم هستیم؛ اما در مواجهه مردم با دستگاه‌های اجرایی این موضوع برعکس احساس می‌شود.

وی افزود: در فرایند ارزیابی، اقدامات متعددی انجام داده و به سمت سامانمند کردن حرکت کردیم. همچنین اقداماتی صورت گرفته تا خبرگان در ارزیابی دستگاه‌ها حضور داشته باشند. در جشنواره شهید رجایی امسال ۵۰ مجموعه و شخصیت حقیقی و حقوقی که در ارزیابی‌ها فعالیت داشتند را دعوت کردیم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به طراحی سه سامانه ارزیابی دستگاه‌های اجرایی گفت: وعده دادن باید قیمت و هزینه داشته باشد. بخشی از بی‌اعتمادی‌های به‌وجودآمده به‌دلیل عمل نکردن به وعده‌هاست. ازاین‌رو عمل کردن به وعده‌ها امری واجب و ضروری است. در این راستا سامانه وعده‌سنج در استان هرمزگان به‌صورت پایلوت اجرایی شده است.

نمره مقبول دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان در ارزیابی عملکرد

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه دولت‌سنج خاطرنشان کرد: برای نخستین بار ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در دوره هفدهم در اختیار عموم قرار گرفت. در این ارزیابی، مشخص شد میانگین عملکرد دستگاه‌های اجرایی ۱۳.۵ است و استان اصفهان دو نمره بالاتر از میانگین کشوری را کسب کرده است. ازاین‌رو باید به سمت اصلاح واقعی نمرات حرکت کنیم.

لطیفی با اشاره به اینکه سامانه دولت‌سنج به‌صورت شفاف در اختیار مردم قرار گرفته است، تصریح کرد: یکی دیگر از سامانه‌هایی که راه‌اندازی و طراحی شده سامانه ایران‌سنج است تا ببینیم نسبت به کشورهای همسایه و شاخص‌های اساسی و کلیدی در چه جایگاهی قرار داریم.

وی با بیان اینکه ارزیابی دستگاه‌های اجرایی فرصتی برای یادگیری فردی و سازمانی است نه مچ‌گیری، گفت: در این راستا یکی از اقداماتی که در سال جاری پس از ارزیابی آغاز کردیم، بررسی بازخورد نتایج است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور ادامه داد: لازم است از مجموعه‌های دانش‌بنیان در ارزیابی و عملکرد دستگاه‌های اجرایی استفاده شود. دانش‌بنیان‌ها و نخبگان گنج بزرگی هستند که اقدامات مطلوب و بدون وابستگی به دولت انجام دادند. ازاین‌رو باید از این ظرفیت در ارزیابی‌ها استفاده شود. همچنین شعار اصلی و اساسی دولت سیزدهم که مردمی‌سازی است، باید در ارزیابی‌ها مدنظر قرار گیرد و مردم در ارزیابی‌ها شرکت داشته باشند.

کد خبر 636770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.