در کمیسیون تلفیق این هفته شورای اسلامی شهر اصفهان چه گذشت؟

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات مباحث مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای ششم اصفهان را تشریح کرد.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برگزاری جلسات کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان و تقدیم لایحه بودجه توسط شهرداری به این شورا، اظهار کرد: این جلسات به صورت فوق‌العاده همراه با حضور کمیسیون‌های تخصصی شورا در حال برگزاری است تا بتوانیم حداکثر تا بیست‌وپنجم بهمن‌ماه سال‌جاری، بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری را به تصویب نهایی برسانیم.

وی ادامه داد: در روزهای گذشته بیشتر موضوعات مطرح شده در کمیسیون تلفیق مربوط به مباحث درآمدی شهرداری و تعرفه‌های خدماتی در حوزه‌های مختلف است، چراکه در شهرداری اصفهان بیش از ۲۰ هزار خدمت و تعرفه وجود دارد که باید به طور جزئی بررسی شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطر نشان کرد: به عنوان مثال در بودجه فرهنگی ورزشی برای سالن‌ها، رشته‌ها و مناطق مختلف یا خدماتی که در سازمان‌های دیگر ارائه می‌شود، هرکدام تعرفه منحصر به فردی تعریف شده است، لذا تعرفه‌های تمام این موارد باید در بحث بودجه بررسی و نیز برای تصویب نهایی به فرمانداری ارسال شود.

وی با اشاره به موضوع رونق‌بخشی به حوزه ساخت‌وساز در سال آینده و ترغیب سازندگان برای ساخت‌وساز در سطح شهر افزود: مسائل مربوط به تعیین تعرفه‌های عوارض ساختمانی و تراکم به صورتی در نظر گرفته شده است تا سال آینده بتوانیم این رونق را بیشتر از اکنون و سال‌های گذشته شاهد باشیم، بنابراین درصد این عوارض با توجه به رشد فزاینده قیمت ساختمان نسبت تراکم‌هایی که برای دریافت پروانه وجود دارد، بسیار ناچیز است.

قربانی تصریح کرد: شهرداری اصفهان برای انجام امور جاری خود همچون نظافت، حفظ و گسترش فضای سبز، توسعه حمل‌ونقل عمومی و مسائلی از این قبیل باید بتواند از بخش خصوصی و مشارکت‌کنندگان نیز بهره ببرد، لذا یکی از مسائل بسیار مهم در بودجه سال آینده توجه مشارکت بخش خصوصی در قسمت‌های مختلف شهرداری برای خدمت‌رسانی به مردم است، چراکه دریچه‌ای بهتر نسبت به سال‌های گذشته جهت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه ایجاد می‌کند، به طوری که آن‌ها نیز انتفاع لازم را از مشارکت خود ببرند.

وی با بیان اینکه از هفته آینده کمیسیون تلفیق وارد بحث‌های هزینه‌ای می‌شود، اظهار کرد: طی روزهای آینده گزارش این قسمت اعلام خواهد شد.

کد خبر 636753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.