تهیه طرح بازآفرینی برای ۱۴ محله شهر

شهردار بندرعباس گفت: طرح‌های بازآفرینی برای ۱۴ محله از محلات محدوده بافت فرسوده شهر توسط مشاوران آماده شده است، از سال گذشته نیز طرح بازآفرینی در محله اسلام‌آباد آغاز شد که پیشرفت خوبی داشته است و در صورت مساعدت سایر دستگاه‌های مسئول تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی نوبانی در چهارمین جلسه رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلانشهرها و مراکز استان‌ها، اظهار کرد: حل مشکل حریم ۶۰ متر دریا، هدیه‌ای به مردم بندرعباس بود، چراکه نخستین خط بافت فرسوده در نوار ساحلی قرار گرفته است.

وی افزود: در تمام دنیا نوار ساحلی جایگاهی برای بنای زیباترین سازه‌ها است، اما این مهم در بندرعباس محقق نشده بود؛ با باز شدن گره حریم ۶۰ متر دریا می‌توان به این سمت و سو حرکت کرد.

شهردار بندرعباس خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات شهر بندرعباس در بحث معماری و شهرسازی قرار گرفتن در یک بن‌بست شرق و غرب است، در راستای حل این مشکل تفاهم‌نامه‌ای با نیروی دریایی و نیروی هوایی ارتش منعقد شده است که می‌تواند این معضل را رفع و رجوع کند.

نوبانی با بیان اینکه ۴۳ درصد از شهر بندرعباس در بافت فرسوده قرار گرفته است، گفت: ۳۳ محله از شهر بندرعباس در محدوده بافت فرسوده قرار دارد و ۲۵ درصد از آن بدون هیچ معماری و سازه اصولی احداث شده و بسیار خطرآفرین است.

وی افزود: برای ۱۴ محله از محلات بافت فرسوده بندرعباس طرح‌های بازآفرینی توسط مشاوران آماده شده است، از سال گذشته طرح بازآفرینی در محله اسلام‌آباد آغاز شد که پیشرفت خوبی داشته است و در صورت مساعدت سایر دستگاه‌های مسئول تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

کد خبر 636720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.