حرکت شهرداری قم برای افزایش ثروت ملی با حفظ محیط زیست

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم گفت: با بازگشت سرمایه‌ها به فرایند زندگی، خط دوم پردازش زباله‌ها در قم در عرصه ثروت ملی مؤثر خواهد بود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، روح‌الله امراللهی در حاشیه افتتاح و بهره‌برداری از هفت پروژه زیست‌محیطی شهرداری قم اظهار کرد: یکی از محورهای اصلی پایداری رعایت مسائل اکولوژی و محیط زیستی است.

وی با اشاره به اینکه رعایت مسائل اکولوژی و محیط زیستی زمین به پایداری زیستگاه و سکونتگاه‌ها می‌انجامد، افزود: این موضوع محورهای مختلفی دارد که یکی از آن محورها رعایت پاک بودن زمین است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه برای داشتن زمین پاک نباید زمین را بیازاریم، تصریح کرد: آلودگی‌هایی که ایجاد می‌کنیم نباید به‌گونه‌ای باشد که زمین آلوده شود و کارکرد اصلی خود را از دست دهد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین موضوع این کار برای کلان‌شهرها و شهرهای بزرگ، استفاده از راهکارهای عملیاتی بازیافت زباله‌های شهری و شهروندان است.

امراللهی با اشاره به اینکه شاهد افتتاح خط دوم پردازش زباله‌ها در قم هستیم، خاطرنشان کرد: فاز دوم میزان ضریب دفن زباله در قم را به صفر رسانده که یک اقدام مهم و مؤثر است.

وی با بیان اینکه بازگشت سرمایه‌ها در این طرح نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است، تصریح کرد: این بخش سرمایه‌هایی است که به‌صورت دورریختنی از زندگی شهروندان خارج می‌شود که در اثر فعالیت‌های بسیاری تولیدشده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه این سایت به پاک بودن زمین کمک می‌کند، ادامه داد: با بازگشت سرمایه‌ها به فرایند زندگی این سایت در عرصه ثروت ملی نیز مؤثر خواهد بود.

کد خبر 636717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.