بی‌رحمی نواک جوکوویچ در تنیس اوپن استرالیا و ۲۶ پیروزی متوالی/ فقط ۱۶ بازی تا جاودانه‌شدن!

نواک جوکوویچ تنیسور پرافتخار صربستانی ضمن پیروزی در مرحله یک‌چهارم نهایی اوپن استرالیا و صعود به نیمه‌نهایی، به آمار ۲۶ پیروزی متوالی در این رقابت‌ها دست پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رقابت‌های تنیس اوپن استرالیا ۲۰۲۳ در حال برگزاری است و مراحل‌پایانی را در بخش‌های مختلف پشت‌سر می‌گذارد؛ در جریان این تورنمنت، نواک جووکیچ صربستانی پس از پشت‌سر گذاشتن الکس دی‌میناور استرالیایی در مرحله یک‌هشتم نهایی، شب گذشته در ملبورن، آن دری روبلف را نیز در سه‌ست متوالی با نتایج ۶ بر یک، ۶ بر ۲ و ۶ بر ۴ شکست داد و با اقتدار برای دهمین‌بار به نیمه‌نهایی تنیس اوپن استرالیا صعود کرد.

نواک جوکوویچ صربستانی در پنج بازی اخیر خود در تنیس اوپن استرالیا فقط یک‌ست را به رقبا واگذار کرده و در چهار دیدار قبلی بدون از دست‌دادن حتی یک‌ست، با پیروزی از زمین خارج شده است. صربیناتور در ادامه یکه‌تازی‌های خود، رکورد جدید دیگری را هم به‌جا گذاشت و با کسب برد مقابل آن دری روبلف و صعود به نیمه‌نهایی، روند پیروزی‌های متوالی خودش در این تورنمنت را نیز افزایش داد و حالا هر ۲۶ بازی اخیر خود در مسابقات اوپن استرالیا حدفاصل سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ را با پیروزی پشت‌سر گذاشته و می‌تواند با کسب مقام قهرمانی در همین تورنمنت، این آمار را به ۲۸ برساند.

بی‌رحمی نواک جوکوویچ در تنیس اوپن استرالیا و ۲۶ پیروزی متوالی/ فقط ۱۶ بازی تا جاودانه‌شدن!

البته همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، نواک جوکوویچ در شرایطی ۲۶ پیروزی متوالی در تورنمنت تنیس اوپن استرالیا به‌دست آورده است که همچنان با تاریخ‌سازی و رسیدن به رکورد دیگر بزرگان تنیس جهان فاصله زیادی دارد؛ نفر نخست فهرست بیشترین پیروزی متوالی در دنیای تنیس، بیورن بوری سوئدی است که بین سال‌های ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۱ موفق به کسب ۴۱ برد متوالی در تنیس ویمبلدون شده است. همچنین راجر فدرر سوئیسی از سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ در تورنمنت ویمبلدون و از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ در تورنمنت اوپن آمریکا، به‌طور مجزا در هر تورنمنت، در ۴۰ مسابقه پشت‌سر هم با برد از زمین خارج شده است؛ همچنین در رده بعدی رافائل نادال اسپانیایی دیگر تنیس پرآوازه دنیا قرار گرفته که دو بار در تورنمنت رولاند گاروس، از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ در ۳۹ دیدار متوالی و از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ در ۳۵ بازی متوالی، به پیروزی دست پیدا کرده است.

ضمن اینکه نواک جوکوویچ علاوه‌بر رکورد فعلی‌اش که قابل ارتقا خواهد بود، بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ در تورنمنت تنیس ویمبلدون به ۲۸ برد متوالی دست یافته بود اما در بازی شماره ۲۹ رکورد وی شکسته شد. صربیناتور همچنین در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ در همین تورنمنت اوپن استرالیا به ۲۵ برد متوالی رسیده بود و نتوانست آن را بهبود ببخشد که شب گذشته با پیروزی در مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها، با رکورد فعلی‌اش از ۲۵ برد گذشت و حالا سودای کسب ۱۶ پیروزی متوالی در تورنمنت اوپن استرالیا را در سر می‌پروراند تا با عبور از رکورد بیورن بوری افسانه‌ای، نام خود را با ۴۲ پیروزی متوالی در یک تورنمنت خاص تنیس جاودانه کند.

بی‌رحمی نواک جوکوویچ در تنیس اوپن استرالیا و ۲۶ پیروزی متوالی/ فقط ۱۶ بازی تا جاودانه‌شدن!

تنیسور بزرگ صربستانی، فردا _جمعه هفتم بهمن‌ماه_ در استادیوم رود لاور آرنای ملبورن، از ساعت ۱۹:۳۰ به‌وقت محلی در نیمه‌نهایی تنیس اوپن استرالیا، به‌مصاف پائول آمریکایی می‌رود و در صورت پیروزی، باید در فینال با برنده مسابقه (خاچانوف و سیتیپاس) دیدار کند.

کد خبر 636704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.