روستای لِبد به پاسگاه نیاز دارد

رئیس شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ گفت: استقرار پاسگاه در روستای لبد از ضروریات است، چراکه فاصله این روستا و سایر روستاهای آن منطقه تا بخش بازفت حدود سه ساعت است و رسیدن مأموران پاسگاه بخش بازفت جهت رسیدگی به شکایات مردم به طول می‌انجامد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول غیبی‌حاجیور امروز _پنجشنبه ششم بهمن_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری، با اشاره به نابودی جنگل بخش بازفت، اظهار کرد: در اداره منابع طبیعی شهرستان کوهرنگ خودروی گشت برای بررسی و گردش در منطقه وجود ندارد، در حالی که در پارکینگ اداره‌کل منابع طبیعی استان چندین خودرو وجود دارد که استفاده نمی‌شود.

وی افزود: استقرار پاسگاه در روستای لبد از ضروریات است، چراکه فاصله روستای لبد و سایر روستاهای آن منطقه تا بخش بازفت حدود سه ساعت است و رسیدن مأموران پاسگاه بخش بازفت جهت رسیدگی به شکایات مردم به طول می‌انجامد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ گفت: بسیاری از زمین‌های شهرستان شرایط استثنایی دارند، اما در محدوده زمین‌های ملی قرار گرفته است، از این‌رو انتظار می‌رود مشکلات جهت رفع تداخلات اراضی در شهرستان کوهرنگ مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: بسیاری از اراضی شهرستان کوهرنگ به دلیل نداشتن سند، اشتغال‌زایی جوانان را با مشکل مواجه کرده است، از این‌رو ضروری است تکمیل طرح آبیاری تحت فشار در شهرستان کوهرنگ در دستور کار قرار گیرد.

غیبی‌حاجیور با بیان اینکه مستهلک‌بودن دستگاه‌ها و تجهیزات مقابله با بحران در شهرستان کوهرنگ باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد، گفت: تعامل شوراهای اسلامی با دهیاران و شهرداران برای رفع مشکلات ضرورت دارد، شوراهای اسلامی شهرها و روستاها ضمن آشنایی با قوانین و مقررات و شرح وظایف مندرج در قانون اساسی و قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، باید با دهیاران، شهرداران و مسئولان تعامل داشته باشند و در راستای رفع مشکلات مردم گام بردارند.

وی ادامه داد: بخشداری مرکزی کوهرنگ در نحوه توزیع اعتبارات، مسائل مربوط به زیرساخت‌های شهرها و روستاها عملکرد ارائه داده است و اطلاع‌رسانی در خصوص میزان اعتبارات و نحوه تخصیص آنها به روستاها و شهرها از ضروریات است.

بودجه‌ای برای روستاهایی که دهیاری ندارد، پیش‌بینی نشده است

رئیس شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ ادامه داد: لازم است شوراهای اسلامی و دهیاران با مراحل قانونی و چگونگی استفاده از اعتبارات دهیاری‌ها و برداشت از حساب آشنایی کامل داشته باشند تا تخلفی صورت نگیرد، همچنین نظارت شوراها بر فعالیت دهیاری‌ها، نظارت بر هزینه‌کرد و کارهای زیربنایی در سطح روستاها امری ضروری است.

وی با اشاره به افق ۱۰ ساله طرح هادی روستاها اظهار کرد: به دلیل مهاجرت معکوس و رشد جمعیت در روستاها تخلفات ساخت‌وساز زیاد شده است، لذا ضرورت دارد بنیاد مسکن در بازنگری زودتر از موعد طرح‌های هادی اقدام کند و در بحث الحاقات و ساخت‌وسازها با شوراهای اسلامی و دهیاران بیش از پیش همکاری داشته باشد.

غیبی‌حاجیور با بیان اینکه قوت غالب روستاییان نان است، افزود: به دلیل اینکه سهمیه آرد بر اساس سرشماری ۱۳۹۵ توزیع می‌شود، سهمیه تخصیصی به روستاییان بسیار پایین است و در این زمینه نارضایتی وجود دارد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ با اشاره به اینکه بودجه‌ای برای روستاهایی که دهیاری ندارد، پیش‌بینی نشده است و طرح‌های هادی در این روستاها اجرا نمی‌شود، تاکید کرد: برای اجرای این طرح‌ها باید با مقامات ذی‌صلاح جهت تأمین اعتبار هماهنگی انجام شود.

وی گفت: تعامل شوراهای اسلامی با دهیاران و شهرداران برای رفع مشکلات ضرورت دارد، شوراهای اسلامی شهرها و روستاها ضمن آشنایی با قوانین و مقررات و شرح وظایف مندرج در قانون اساسی و قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، باید با دهیاران، شهرداران و مسئولان تعامل داشته باشند و در راستای رفع مشکلات مردم گام بردارند.

غیبی‌حاجیور ادامه داد: بخشداری مرکزی کوهرنگ در نحوه توزیع اعتبارات، مسائل مربوط به زیرساخت‌های شهرها و روستاها عملکرد ارائه داده است و اطلاع‌رسانی در خصوص میزان اعتبارات و نحوه تخصیص آنها به روستاها و شهرها از ضروریات است.

کد خبر 636677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.