آماده فعالیت برای کاهش نرخ بیکاری هستیم

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا آمادگی کامل دارند برای ایجاد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و جذب بخش خصوصی فعالیت کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _پنجشنبه ششم بهمن_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: تقاضای تغییر اقلیم مناطق رودشت (سردشت) و ریگ از توابع شهرستان لردگان و روستاهای بخش مرکزی شهرستان اردل با توجه به گزارش‌های متعدد و اعتراض مکرر اهالی و پیگیری مسئولان استانی تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی گفت: با توجه به تغییر تعرفه‌های جدید و قرار گرفتن تعداد زیادی از مشترکان در زمره مشترکان بدمصرف و پرمصرف، به این موضوع اعتراض و تمهیداتی مبنی بر پرداخت نکردن قبوض گاز انجام شد، لذا نظر به اینکه مناطق مذکور از لحاظ آب و هوایی شرایطی مشابه اقلیم سرد یک دارند، تقاضای تغییر اقلیم مناطق مذکور و اعلام نتیجه به مسئولان ذی‌ربط استانی را داریم تا اقدامات لازم را مبذول کنند، همچنین این موارد برای بررسی به سازمان هواشناسی کشور نیز اعلام شده است.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری افزود: اعضای شوراهای اسلامی تغییر اقلیم مناطق رودشت و ریگ از توابع شهرستان لردگان، روستاهای بخش مرکزی و بخش میانکوه شهرستان اردل و بخش بلداجی از توابع شهرستان بروجن جهت کاهش تعرفه گاز مشترکان این مناطق را از طریق سازمان هواشناسی کشور و شرکت ملی گاز ایران پیگیری کردند که تلاش‌ها از سوی شوراها، مدیران و مسئولان استان در راستای احقاق حقوق مردم این مناطق ادامه دارد.

وی تصریح کرد: شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری در تلاش است نیازهای مردم را پیگیری کند و یکی از ظرفیت‌های شورای عالی استان‌ها ارائه طرح و لایحه به مجلس شورای اسلامی است، لذا با راهنمایی مدیران استان، شورای اسلامی استان موانع و خلاءهای قانونی را در حوزه‌های مختلف در راستای تسهیل امور سرمایه‌گذاران، رفع مشکل فقر و بیکاری به شورای عالی استان‌ها ارسال می‌کند.

سلیمانی با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا آمادگی کامل دارند برای ایجاد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و جذب بخش خصوصی فعالیت کنند، تاکید کرد: جذب و اختصاص اعتبار جهت توسعه راه‌های ارتباطی و محورهای مواصلاتی استان، تکمیل تونل‌ها، احداث راه‌آهن، رفع مشکلات درمانی مردم، تکمیل بیمارستان‌ها و اختصاص تجهیزات به مراکز درمانی، تکمیل اماکن ورزشی، احداث چمن‌های مصنوعی، توسعه بخش کشاورزی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در استان از ضروریات است.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری در خصوص تکمیل بیمارستان‌ها خاطرنشان کرد: احداث پارکینگ برای بیمارستان‌های کاشانی و هاجر شهرکرد، راه‌اندازی سی. تی.‌اسکن بیمارستان اردل و اجرای طرح توسعه آن باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه توجه به موضوع تقسیمات کشوری و ارتقای بعضی نقاط استان به بخش و شهرستان ضروری است، تصریح کرد: انتظار می‌رود روند کار برای بهبود وضعیت مردم در نقاطی که شرایط قانونی برای بخش و شهرستان شدن را دارند، تسریع شود.

کد خبر 636664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.