ماراتن فضایی برای دستیابی به ماه شکل گرفته است

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: علاوه بر توریسم فضایی، یکی دیگر از دلایلی که باعث شده کره ماه مورد توجه کشورهای فعال در حوزه هوافضا قرار گیرد، وجود عناصر مهم، گران‌قیمت و کمیابی است که در خاک این قمر وجود دارد.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به شرایط فعلی صنایع فضایی و رقابت‌های موجود در این صنعت، اظهار کرد: در حال حاضر در بین صنایع فضایی کشورهای مختلف، رقابت سختی شکل گرفته است.

وی افزود: یکی از دلایلی که منجر به شکل‌گیری رقابتی جدید میان صنایع فضایی کشورهای مختلف شده است، آغاز مجدد صنعت توریسم فضایی است؛ در واقع با آغاز مأموریت فضایی آرتمیس به دلیل اینکه روسیه و چین نیز قصد دارند به کره ماه سفر کنند، رقابت فضایی برای دستیابی به این قمر شکل گرفته است.

این پژوهشگر علوم فضایی ادامه داد: در حال حاضر رقابت بین کشورها برای دستیابی به کره ماه است، که بخشی از این هدف‌گذاری به دلیل توسعه صنعت توریسم فضایی است. در واقع هر کشوری که سریع‌تر قادر باشد صنعت توریسم فضایی را توسعه دهد، سود بسیاری کسب می‌کند.

وی در رابطه با عوامل دیگری که به هدف‌گذاری صنایع فضایی برای دستیابی به ماه انجامیده، گفت: علاوه بر توریسم فضایی، یکی دیگر از دلایلی که باعث شده کره ماه مورد توجه کشورهای فعال در حوزه هوافضا قرار گیرد، وجود عناصر مهم، گران‌قیمت و کمیابی است که در خاک این قمر وجود دارد.

مرادی تاکید کرد: در واقع وجود عناصر مهم، گران‌قیمت و کمیاب در کره ماه باعث شده است که بسیاری از کشورها تلاش کنند خود را زودتر از سایر کشورهای فعال، به این قمر برسانند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از عواملی که باعث شده کره ماه برای کشورهای فعال در حوزه هوافضا بسیار مورد توجه قرار بگیرد، این است که در افق‌های بلندمدت، سفر به کره ماه می‌تواند آغاز عصر جدیدی برای دستیابی به مریخ باشد.

کد خبر 636621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.