از قتل عمو و برادر معلول تا آزادی پدر و پسر پس از ۳ ماه

قتل عمو و برادر معلول، تیراندازی پسر کرمانی به هم‌کلاسی خود، مرگ هولناک کودک شش‌ساله در پی پرتاب از سانروف، قتل خونین مرد ۳۷ساله به دست جوان ۱۸ساله و آزادی پدر و پسر گروگان گرفته‌شده پس از سه ماه را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساعت ۲۱ شب گذشته سه‌شنبه چهارم بهمن‌ فریادهای «کمک! کمک!» زن میانسالی که از خانه خود در محله شهدا خارج شده و به خیابان آمده بود، توجه اهالی محله را به خود جلب کرد. اهالی محل هنگامی که به خانه این زن نزدیک شدند، جسد پسر جوانی را مشاهده کردند که از پشت‌بام خودش را پایین انداخته بود.

زن میانسال که از ترس نمی‌توانست حرف بزند، به همسایه‌ها گفت دو جسد دیگر در خانه وجود دارد. با اعلام این خبر، به اپراتور مرکز فوریت‌های پلیس، مأموران کلانتری ۱۱۰ شهدا و تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به همراه محمد وهابی، بازپرس ویژه قتل شعبه دوم دادسرای امور جنایی، راهی محل حادثه شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

تیم جنایی به محض حضور در این ساختمان چهار طبقه پای در خانه‌ای که در طبقه اول قرار داشت گذاشت و با جسد مرد معلول جوانی مواجه شد که از ناحیه گردن هدف یک ضربه چاقو قرار گرفته و به قتل رسیده بود. کارآگاهان در گام بعدی، وارد طبقه دوم شدند و در سالن پذیرایی، جسد مرد حدوداً ۶۰ساله‌ای را مشاهده کردند که با چند ضربه چاقو از پای درآمده و قربانی جنایت شده بود.

تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت که در این ساختمان چهار طبقه، در سه طبقه اول اعضای یک خانواده زندگی می‌کردند و طبقه چهارم در اختیار مستاجر بوده است. کارآگاهان در ادامه بررسی‌ها، زن میانسال را هدف تحقیقات خود قرار دادند.

وی گفت: پسر کوچک‌ترم که دقایقی قبل خودکشی کرد، دچار مشکلات روحی و روانی بود. در خانه نشسته بودیم که ناگهان پسر کوچک‌ترم با برادرش که معلول بود درگیر شد و در جریان این نزاع، یک ضربه چاقو به گردن او وارد کرد.

پسرم بعد از آنکه برادر خود را به قتل رساند به طبقه دوم رفت و به دلایل نامعلوم عموی ۶۰ساله‌اش را هدف ضربات مهلک چاقو قرار داد و پس از آن به پشت‌بام رفت و خودش را به پایین پرتاب کرد. در ادامه تحقیقات، مادر قاتل که در این حادثه فرزند و برادر همسرش را از دست داده بود، اظهارات ضد و نقیضی را از انگیزه قاتل به زبان آورد که همین موضوع شک تیم جنایی را برانگیخت.

زن میانسال ابتدا ادعا کرده پسرش به خاطر مشکلات روحی و روانی دست به جنایت زده و سپس مدعی شده قاتل به‌دلیل اختلافات مالی، برادر و عموی خود را به قتل رسانده است. با دستور محمد وهابی، بازپرس ویژه قتل شعبه دوم دادسرای امور جنایی، اجساد برای تحقیقات بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات کارآگاهان اداره دهم پلیس برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده ادامه دارد.

تیراندازی پسر کرمانی به هم‌کلاسی خود

تیراندازی در یکی از مدارس شهرستان قلعه‌گنج در مقطع دبیرستان، موجب زخمی شدن یکی از دانش‌آموزان شد. این حادثه بر اثر تیراندازی یک دانش‌آموز دیگر رخ داد و فرد مصدوم نیز که از ناحیه دست مورد اصابت قرار گرفته بود، حال عمومی خوبی دارد.

سرهنگ محمدرضا بی لری، فرمانده انتظامی قلعه‌گنج، نیز در این زمینه اظهار کرد: پیگیری‌های لازم درباره این حادثه در حال انجام است. این تیراندازی توسط یکی از دانش‌آموزان در دبیرستان دکتر حسابی رخ داده و انگیزه این حادثه و دستگیری ضارب در دست پیگیری است.

مرگ هولناک کودک ۶ساله در پی پرتاب از سانروف

کودک شش‌ساله‌ای در یک سانحه رانندگی، حوالی پل روگذر نایبند شمالی بندرعباس، جانش را از دست داد. این کودک در حالی که نیمی از بدن خود را از سانروف خودروی شخصی خارج کرده بود و به بیرون نگاه می‌کرد، در پی سانحه خودرویی در بلوار سدید به بیرون پرت شد و جان باخت.

این حادثه ساعت ۱۶ سه‌شنبه چهارم بهمن‌ جاری بر اثر برخورد خودروهای ۴۰۵، ۲۰۶ و تیگو رخ داد و به گفته مجید صالح‌پور، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان هرمزگان، علت این حادثه در دست بررسی است.

قتل خونین مرد ۳۷ساله به دست جوان ۱۸ساله

جعفر شمس بیرانوند، فرمانده انتظامی شهرستان ورامین، اظهار کرد: در پی اعلام یک مورد نزاع و درگیری بین دو جوان در یکی از میادین شهر به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، بلافاصله ماموران انتظامی کلانتری ۱۳ شهید بهشتی به محل مدنظر اعزام شدند.

وی افزود: با حضور ماموران در محل مشخص شد یک جوان ۳۷ساله در پی یک نزاع خیابانی بر اثر ضربه چاقوی جوان ۱۸ساله‌ای از ناحیه کمر و گردن به‌شدت مجروح شده و پس از انتقال به بیمارستان با وجود تلاش تیم پزشکی براثر شدت جراحات واردشده فوت کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ورامین تصریح کرد: با تحقیقات گسترده اطلاعاتی، ماموران انتظامی کلانتری ۱۳ شهید بهشتی توانستند قاتل را که در یک دامداری در اطراف شهر مخفی شده و قصد فرار به استان دیگری را داشت، شناسایی و با هماهنگی قضایی وی را در کمتر از چند ساعت پس از وقوع قتل دستگیر و به کلانتری منتقل کنند. متهم پس از دستگیری در تحقیقات اولیه به ارتکاب قتل پس از درگیری با مقتول با ضربه چاقو اعتراف کرد.

آزادی پدر و پسر گروگان گرفته‌شده پس از سه ماه

سردار محمد قنبری، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: در پی گزارش یک فقره آدم‌ربایی پدر و پسر در آبان‌ در یکی از محلات سراوان بلافاصله ماموران وارد عمل شدند. با حضور پلیس در محل مشخص شد افرادی مسلح و ناشناس با تهدید سلاح، پدر و پسری را با یک دستگاه پژو ربوده و از محل متواری شدند.

وی افزود: بررسی‌های اولیه ماموران حاکی از آن بود که آدم‌ربایان به‌دلیل بعضی اختلافات مالی این دو نفر را ربوده و به مکانی نامعلوم منتقل کرده‌اند. تیم رسیدگی‌کننده به پرونده به‌منظور حفظ جان گروگان‌ها، تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی محل نگهداری آن‌ها و دستگیری عاملان این اقدام آغاز کردند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: سرانجام ماموران موفق شدند با انجام اقدامات اطلاعاتی شش نفر از افراد دخیل در گروگان‌گیری را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه آن‌ها را دستگیر و پدر و پسر گروگان گرفته‌شده را که در شهرستان همجوار نگهداری می‌شدند، آزاد کنند. متهمان دستگیرشده نیز برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

کد خبر 636605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.