ساپینتو: یزدانی و شهباززاده را نمی‌خواهم/ هنوز پنالتی سپاهان را هضم نکرده‌ام

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: اعتماد من از سیاوش یزدانی سلب شده و سجاد شهباززاده هم بهتر است به تیمی برود که خوشحال باشد. با جدایی این دو بازیکن، فضا برای تقویت تیم باز خواهد شد و برای این اتفاق نیز، فقط ۲۴ ساعت دیگر زمان داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ریکاردو ساپینتو در کنفرانس خبری پیش از بازی تیم فوتبال استقلال تهران مقابل ملوان بندرانزلی در هفته هفدهم لیگ برتر اظهار کرد: یک بازی سخت دیگر است‌. ملوان متفاوت و بهتر از نیم‌فصل اول را می‌بینیم. در دفاع منظم و فشرده هستند و در بازی‌های گذشته نیز خوب نتیجه گرفته‌اند. دو بار بازی را برده‌اند و فقط در جام حذفی شکست خورده‌اند. تیمشان به‌طور صعودی بهتر و بهتر می‌شود. ملوان مقابل ما پرانگیزه خواهد بود. آن‌ها می‌خواهند راه را به شکلی ادامه دهند که امتیازهای بیشتری بگیرند. در چهار تا پنج بازی اخیر گلی دریافت نکردند و قطعاً بازی سختی برای ما خواهد بود. باید صبر و تحرک زیادی داشته باشیم و سریع بازی کنیم؛ وقتی هم که فرصت داشتیم گل بزنیم. باید کارآمدتر در مقابل این تیم‌ها ظاهر شویم تا نتیجه دلخواه را به‌دست آوریم.

وی درباره اهمیت دیدار استقلال مقابل ملوان افزود: در دو بازی اخیر خوب بازی کردیم و خوب ظاهر شدیم، اما نتیجه خوبی نگرفتیم. نتایجی که لایقش بودیم، نگرفتیم. جدول فعلی لیگ آن‌گونه که باید جایگاه ما را نشان نمی‌دهد و امتیازها واقعی نیستند. همان‌گونه که قبلاً گفته‌ام تصمیمات اشتباه داوری، پنالتی‌ها و امتیازهایی که از ما گرفتند درباره‌شان صحبت نمی‌شود. ظاهراً این‌گونه مسائل طبیعی و نرمال است. وقتی می‌گویم لایق امتیازهای بیشتری هستیم دروغ نمی‌گویم. تنها تیمی هستیم که تحت تاثیر این اشتباهات قرار گرفته‌ایم و با این‌گونه مسائل نمی‌توانیم قهرمانی را به‌دست آوریم. باید با همگی منصفانه‌تر کار کنند. زیرا سطح فوتبال استقلال لایق بیشتر از این‌ها و احترام از طرف تیم داوری است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره بخت قهرمانی آبی‌ها در لیگ برتر و شانس آن‌ها تصریح کرد: من به قهرمانی امیدوارم، اما اگر این‌گونه بخواهند ادامه دهند و امتیاز از استقلال بگیرند، واقعاً قهرمانی غیرممکن است. هیچ‌یک از تیم‌ها مقابل ما بهتر نبوده است. حتی وقتی به تراکتور باختیم، تیم حریف بازی بهتری از استقلال انجام نداد، اما با وجود بهتر بازی کردن با ناداوری باختیم. حتی در بازی مقابل سپاهان و تراکتور در جام حذفی خوب بازی کردیم و لایق بیش از این بودیم.

ساپینتو درباره قرار دادن نام سیاوش یزدانی و سجاد شهباززاده در فهرست مازاد نیز خاطرنشان کرد: به سیاوش یزدانی خیلی فرصت دادم. قرار گرفتن نام او به‌خاطر پنالتی دادن نبود، بلکه به‌خاطر اشتباهات پیاپی بود که اتفاق افتاد. بیشتر آن‌ها نیز روی ضربات ایستگاهی بود. تیم‌های حریف راحت می‌توانستند گل بزنند. از یزدانی انتظار بیشتری داشتم. زیرا بیشتر به او فرصت دادم. به بازیکن باتجربه‌ای مثل سیاوش یزدانی بیشتر فرصت دادم، زیرا از من خواست اعتمادبه‌نفس بیشتری به او بدهم. او را به‌عنوان کاپیتان در تیم گذاشتم. باید به من کمک می‌کرد تا بهتر از این باشیم. اطمینان من از یزدانی سلب شد. به خود او هم گفتم. می‌خواستیم نام او را از فهرست بیرون بیاوریم تا فضا برای جذب بازیکن دیگر ایجاد شود. اگر او از فهرست بیرون برود، فضا برای جذب بازیکن باز خواهد شد. فقط ۲۴ ساعت وقت داریم این کار را انجام دهیم.

وی درباره سجاد شهباززاده هم گفت: برای آینده‌اش بهتر است به تیمی برود که خوشحال باشد. فضا را می‌خواهیم تا فهرست ما خالی شود و به استقلال کمک کند. با تیمی که اکنون در اختیار دارم خیلی خوشحال و راضی هستم. این تیم را دوست دارم، اما مثل مربیان دیگر وقتی می‌توانم ارزش تیم را بیشتر کنم، دوست دارم این کار را انجام دهم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در اظهارنظری جالب توجه ادامه داد: از مدیرعامل شنیدم یزدانی مشکل‌سازی می‌کند و به تیم برای فسخ قراردادش کمک نمی‌کند و اجازه نمی‌دهد از این فضا استفاده کنیم. البته آمانوف هم خوشحال نیست و او هم می‌خواهد بازی کند؛ من هم این موضوع را قبول می‌کنم. به من هم گفته که دوست دارم بازی کنم و من هم قبول می‌کنم که می‌خواهد بازی کند، اما باید یاد بگیرد و پیشرفت کند. برای او هم آرزوی بهترین‌ها را دارم، اما موضوع این بازیکن نیز هنوز تمام نشده است. امیدوارم فضایی ایجاد کند تا بتوانیم بازیکن بیاوریم.

ساپینتو همچنین تصریح کرد: فقط درباره این بازیکنان صحبت کردم و می‌خواهم بروند. یک بازیکن دیگر هم می‌خواستم قرضی برود که برای ما فضا ایجاد نمی‌کند. طبیعی است با مدیرعامل استقلال درباره این موضوع که چه بازیکنانی می‌توانند به تیم کمک کنند، صحبت کرده‌ایم. نه‌تنها درباره بازیکنان خارجی، بلکه درباره ایرانی‌ها نیز صحبت کرده‌ایم. از خیلی وقت پیش این موضوع را می‌دانند. با به‌دست آوردن این سهمیه‌ها به تیم کمک خواهد شد. جام حذفی و ادامه بازی‌های لیگ برتر را پیش رو داریم. وقتی برخی بازیکنان که نفرات مهمی هستند را به‌دلیل مصدومیت از دست می‌دهید و راه‌حلی برای صبر کردن ندارید، خیلی سخت است سطح تیم را بالا نگه دارید. امیدوارم در ۲۴ ساعت آینده این مشکل برای آینده تیم برطرف شود. زیرا باور داریم هم در لیگ برتر و هم جام حذفی می‌توانیم قهرمان شویم.

وی درباره جذب بازیکنان با نظر خودش یا مدیرعامل و نیز احتمال تساوی استقلال در دو بازی قبلی اضافه کرد: نه آن‌ها قبل از من در تیم بودند. آمانوف در تیم بود و سیاوش یزدانی نیز سرباز بود، اما با تیم قرارداد داشت. تاکنون نتوانسته‌ام هیچ کاری انجام بدهم. منظور شما این است که حداقل می‌توانستیم مساوی بگیریم؟! الان مربی شده‌اید؟ (با خنده) چه بگویم، چرا؟ دیدید در این بازی‌ها چه اتفاقی افتاد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره اینکه شهریار مغانلو که پنالتی سپاهان را مقابل استقلال گرفت باید در نیمه اول اخراج می‌شد، گفت: بازی در کنترل ما بود. در آن صحنه هم یک بازیکن درمقابل چهار بازیکن درون محوطه هجده قدم قرار داشت. پشت مغانلو به دروازه ما بود و نمی‌توانست برگردد و ضربه بزند. وقتی بازیکنی چنین تصمیمی می‌گیرد، هضم موضوع برای من سخت است. اگر بگویید به عقب آمدیم و دفاعی کار کردیم تا نتیجه را حفظ کنیم و سپس گل خوردیم، حق داشتید این حرف را بزنید که چرا با عقب آمدن گل خوردید و نتیجه را از دست دادید. می‌توانستید به من بگویید تیم شما خوب بازی می‌کرد و چرا این‌گونه ادامه ندادید. گاهی باید بفهمید چرا باختید. در آن بازی فقط مشکلات انفرادی داشتیم که سبب شد ببازیم. پنالتی هم داشتیم. قبل از گل سپاهان نیز روی محبی پنالتی شد. ازلحاظ نتیجه‌گیری بالا بودیم. در نیمه دوم هم خوب و خیلی بهتر از سپاهان بازی کردیم. هیچ وقت برای مساوی کردن بازی نمی‌کنم و فقط برای برد می‌جنگم.

ریکاردو ساپینتو درباره اینکه اگر تصمیم داشت سیاوش یزدانی را از فهرست کنار بگذارد چرا به او بازی داد، تصریح کرد: شاید آخرین شانس او برای بازی بود. انتخاب زیادی برای آن پست نداشتیم. عارف غلامی بیرون بود و روزبه چشمی و امید هم می‌توانستند در آن منطقه بازی کنند، اما به‌عنوان هافبک بازی می‌کنند. یزدانی تجربه داشت و از من فرصت خواست. مقابل تراکتور هم از او زیاد راضی نبودم، با وجود این موضوع و مسائل دیگر، سیاوش به من گفت که لایق این هستم و فرصت زیادی به من بدهید. من نمی‌توانستم بازیکن دیگری را از پست دیگری بیاورم و با دفاع وسط سازگارش کنم. به همین دلیل تصمیم گرفتم شانس دیگری به یزدانی بدهم و حتی کاپیتانی را هم به او دادم. ارسلان مطهری را هم برای کاپیتانی داشتم. مهدی قائدی و سجاد شهباززاده از ابتدا مسابقه را شروع نکردند، اما در شرایطی که مطهری می‌توانست کاپیتان باشد، تصمیم گرفتم کاپیتانی را به یزدانی بدهم. در کل از این بازیکن راضی نبودم و وقتی اعتمادم از یک بازیکن سلب شود به خودش این موضوع را می‌گویم.

وی اضافه کرد: فردا هم اگر یزدانی را بگذارم می‌گویند چرا روزبه چشمی را در ترکیب نگذاشتید؛ می‌گویند دفاع وسط داشتی و می‌توانستی از او استفاده کنی. وقتی ازلحاظ بدنی ریکاوری شود، می‌توانیم به او شانس بدهیم تا ببینیم چگونه می‌تواند به تیم کمک کند. بعضی وقت‌ها باید چیزی از دست بدهید تا چیزی را به‌دست آورید.

سرمربی استقلال ادامه داد: صحبت‌های داخلی بین من و مدیرعامل و من و بازیکنان است. گاهی بازیکن از یک بحثی خروج می‌کند، اما مسائل داخلی بین ما، بازیکنان و مدیرعامل است. فقط بردن و سه امتیاز با ارزش به درد تیممان می‌خورد. هنوز این موضوع را مشخص نکرده‌ام. گفتم شاید، هنوز نگفته‌ام. مسلّم است که به هافبک بازی‌ساز نیاز دارم. گفتم نه‌تنها من، بلکه هر مربی‌ای در لیگ اگر امکانش باشد تا کیفیت و ارزش تیم خودش را بالا ببرد دوست دارد یک شانس داشته باشد. فکر می‌کنم پنجره نقل و انتقالاتی استقلال شب گذشته باز شد، اما هنوز سهمیه و فضا برای جذب بازیکن نداریم.

ریکاردو ساپینتو در پایان در واکنش به تماس با مدیرعامل تراکتور برای جذب ریکاردو آلوز گفت: به هیچ‌کس زنگ نزدم. نمی‌خواهم درباره مطالبی که به اشتباه درباره من مطرح می‌شود صحبت کنم و توضیح دهم. این واقعیت است که شخصاً به هیچ‌کس زنگ نزده‌ام و نمی‌خواهم درباره چیزهایی که ممکن است تا زمانی که به واقعیت تبدیل نشده صحبت کنم. اگر این امکان وجود داشته باشد در آینده صحبت خواهم کرد. این کنفرانس درباره بازی با ملوان بود، اما ۹۰ درصد آن درباره مسائل دیگر صحبت شد. اگر نخواهم جواب دهم این کار را انجام نمی‌دهم، اما دست‌کم شما در حق من خوبی کنید.

کد خبر 636571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.