افزایش قیمت بلیت هواپیما منتفی شد

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه تابع دستورات دادستان درباره نرخ بلیت هواپیما هستیم، گفت: با تداوم روند فعلی، هواپیماهای بیشتری زمین‌گیر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مقصود اسعدی سامانی اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی تابع دستورات دادستان هستند و بر اساس این دستورات عمل خواهند کرد. نرخ بلیت پروازهای داخلی به قیمت قبلی بازگشته است.

وی همچنین با اشاره به افزایش هزینه شرکت‌های هواپیمایی به‌دلیل رشد نرخ ارز، افزود: بیشترین هزینه ایرلاین‌ها، ارزی است و با توجه به نوسانات نرخ ارز، هزینه شرکت‌ها به‌شدت افزایش یافته است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین پیامدهای این وضعیت، ناتوانی شرکت‌ها در تامین قطعات هواپیماست؛ مسئله‌ای که بر ایمنی هواپیماها تاثیرگذار است و با توجه به اینکه اولویت هر شرکتی ایمنی است، هواپیماها زمین‌گیر می‌شوند.

بدون اطلاع سازمان، اتفاقی در صنعت هوانوردی نمی‌افتد

رضا صدیق‌نیا، رئیس گروه دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری، درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما با بیان اینکه «بدون اطلاع سازمان اتفاقی در صنعت هوانوردی نمی‌افتد»، اظهار کرد: در رابطه با افزایش ۳۰درصدی قیمت بلیت هواپیما، اختلاف در برداشت از قانون وجود دارد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون (برنامه پنجم توسعه) آزادسازی قیمت بلیت هواپیما را داشتیم و ۲۱ تیرماه امسال جلسه شورای هواپیمایی که یکی از وظایف آن نرخ‌گذاری است، برگزار شد. در این جلسه، با حضور وزیر وقت راه و شهرسازی با کلیات موضوع افزایش قیمت بلیت موافقت شد. در جلسه کارشناسی سوم مرداد امسال نیز، با افزایش ۳۰درصدی نرخ‌ها موافقت شد.

رئیس گروه دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: در ادامه، افزایش قیمت بلیت در سازمان حمایت بررسی و درنهایت با کار کارشناسی انجام‌شده با افزایش ۲۸درصدی قیمت بلیت هواپیما موافقت شد.

صدیق‌نیا با بیان اینکه در قانونی بودن یا نبودن این افزایش قیمت اختلاف وجود دارد، اضافه کرد: در خصوص بند قانون برنامه پنجم توسعه درباره قیمت بلیت هواپیما از معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی استفساریه گرفتیم که این معاونت اعلام کرد وظیفه دولت است در راستای واقعی‌سازی قیمت بلیت حرکت کند.

به گزارش ایمنا، در پی دستور دادستان تهران، برای رسیدگی به تخلفات شرکت هواپیمایی در افزایش قیمت بلیت پرواز در ماه گذشته، صبح امروز سرپرست دادسرای ناحیه ۳۰ فرودگاه‌های کشور به‌همراه نمایندگان سازمان تعزیرات حکومتی از چند شرکت هواپیمایی بازدید کردند.

فرزادنیا در این‌باره گفت: افزایش قیمتی که به‌تازگی از طریق انجمن شرکت‌های هواپیمایی به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شد، مصوبه ستاد تنظیم بازار را نداشت. به‌صورت جدی به موضوع پرداختیم و مصمم هستیم تک‌تک شرکت‌های هواپیمایی را از نزدیک بازرسی کنیم و جایی که افزایش قیمت باشد، برخورد قانونی صورت گیرد. این اضافه‌دریافتی که در شرکت‌های هواپیمایی صورت گرفته است، حتما باید به مردم و به مسافران برگردانده شود.

وی افزود: با تذکراتی که دادسرای تهران به شرکت‌ها داده است، عرضه قیمت‌های خلاف قانون متوقف شده است و سامانه‌ها و سیستم‌های هواپیمایی در حال به‌روزرسانی به حالت قیمت‌های قبل از دی‌ماه هستند.

۲۱۸ میلیون تومان از ۱۱۹ میلیارد تومان جریمه ایرلاین‌ها قطعی است

محمدعلی اسفنانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی، با بیان اینکه به‌طور معمول پس از اعلام تخلف بر همان مبنا به آن رسیدگی و حکم صادر می‌شود، اظهار کرد: از ۱۱۹ میلیارد تومان جریمه شرکت‌های هواپیمایی گران‌فروش، جریمه شرکت هواپیمایی سپهران به مبلغ ۲۱۸ میلیون تومان قطعی است و جریمه سایر شرکت‌ها قطعی نیست.

وی با بیان اینکه شرکت‌ها ۲۰ روز برای اعتراض فرصت دارند، افزود: چهار شرکت عرضه‌کننده بلیت و چهار ایرلاین درمجموع بابت گران‌فروشی ۱۱۹ میلیارد تومان جریمه شده‌اند.

کد خبر 636545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.