به‌کارگیری پهپادها برای نظارت بر پشت‌بام‌های سئول

پهپادهای جدیدی در آسمان‌های سئول، پایتخت کره جنوبی، با هدف بهبود حفاظت از پشت‌بام هانوک‌ها به حرکت در خواهد آمد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران سئول در نظر دارند از پهپادهای جدیدی برای نظارت بر پشت‌بام خانه‌های هانوک (نوعی خانه مسکونی در کره جنوبی) بهره بگیرند تا از این طریق از مشکلات احتمالی در آن‌ها باخبر شوند و اقدامات زودهنگامی برای بهبود آن‌ها اعمال کنند. گزارش‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر هشت هزار خانه هانوک در سراسر شهر وجود دارد که بعضی از آن‌ها در معرض فرسودگی است، با این حال پهپادهای جدید با تهیه عکس‌هایی از پشت‌بام این خانه‌های باارزش، مدیران را به واکنش به‌موقع جهت رفع خرابی‌های احتمالی سوق خواهد داد که نتیجه این اقدامات کارآمدی و ایمنی را برای آن‌ها به ارمغان خواهد آورد.

به‌کارگیری پهبادها برای نظارت بر پشت‌بام‌های سئول

نظارت بر پشت‌بام‌های سئول

پیش از این اقدام، یعنی در سال ۲۰۱۵، مدیران سئول به ایجاد یک مرکز تخصصی برای نظارت بر ساختمان‌های هانوک پرداخته بودند که با نیروی کار بی‌شماری سالانه بیش از ۲۰۰ بار به درخواست مالکان هانوک‌ها، نظارت بر پشت‌بام‌های این خانه‌ها را انجام می‌داد و سپس اقدامات لازم برای نوسازی و رفع مشکلات احتمالی آن‌ها اعمال می‌شد.

مدیران پایتخت کره جنوبی ادعا کرده‌اند اولین کسانی در کشور خواهند بود که از پهپادها برای نظارت بر پشت‌بام‌های هانوک‌ها بهره خواهند گرفت و این روش بسیار هوشمند را جایگزین شیوه‌های قدیمی نظیر به کار گرفتن نیروهای انسانی برای بالا رفتن از پشت‌بام این سازه‌ها و گرفتن عکس از آن‌ها خواهند کرد. بدیهی است که عکسبرداری از طریق پهپادها نه‌تنها زمان کمتری نیاز دارد، بلکه به دنبال آن عکس‌هایی با کیفیت بهتر و دقیق‌تر در اختیار مدیران قرار خواهد گرفت، ضمن این‌که خطراتی را که پیش از این نیروهای کار برای این منظور متحمل می‌شدند، به صفر خواهد رساند.

به‌کارگیری پهبادها برای نظارت بر پشت‌بام‌های سئول

عکس‌هایی که پهپادها از پشت‌بام هانوک‌ها تهیه خواهد کرد، از قابلیت شناسایی نقاطی با احتمال چکه کردن آب باران به داخل منازل نیز برخوردار است و مدیران را به رفع نواقص آن‌ها تا پیش از آغاز فصول سرد سوق می‌دهد.

کد خبر 636539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.