کمربند ایمنی بهترین محافظ در برابر حوادث ترافیکی

​​​​​​​رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: استفاده از کمربند ایمنی و صندلی ایمنی کودک عامل مهمی در کاهش شدت مصدومیت برای سرنشینان خودرو است.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: استفاده از کمربند ایمنی و صندلی ایمنی کودک یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌تواند از مصدومیت ناشی از تصادفات وسیله نقلیه موتوری پیشگیری کند.

وی افزود: اگرچه کمربند ایمنی یا صندلی ایمنی کودک از بروز تصادفات جلوگیری نمی‌کند، اما در کاهش شدت مصدومیت برای سرنشینان خودرو نقش کلیدی دارد و شانس زنده ماندن سرنشین خودرو، زمانی که به شکل مناسبی از لوازم محافظ و ایمنی استفاده شود، افزایش می‌یابد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان تصریح کرد: زمانی که تصادف رخ می‌دهد، سرنشین بدون کمربند ایمنی با همان سرعتی که وسیله نقلیه قبل از برخورد حرکت می‌کند، شروع به حرکت خواهد کرد و فرد به سمت جلو و به داخل تجهیزات خودرو پرتاب خواهد شد یا اگر مسافران در صندلی عقب نشسته باشند به پشت صندلی‌های جلو برخورد می‌کنند، حتی ممکن است به طور کامل به بیرون از خودرو پرتاب شوند که این مسئله احتمال بروز صدمات جدی یا احتمال مرگ را افزایش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از کمربند ایمنی خطر جراحت‌های جدی و مرگبار را در تصادف وسیله نقلیه موتوری تا ۷۳ درصد کاهش می‌دهد، لذا از رانندگان می‌خواهیم با رعایت این نکات باعث حفظ سلامتی خود و سرنشینان خودرو شوند.

کد خبر 636537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.