۷۲ کشور متقاضی حضور در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر بودند

روابط‌عمومی جشنواره فیلم فجر از حضور احتمالی بیش از ۲۲ فیلم در بخش ملی و ۲۶ فیلم در بخش بین‌الملل این جشنواره خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی مسعود نجفی درباره بخش بین‌الملل جشنواره اظهار کرد: امسال بعد از چند سال فاصله میان دو بخش جهانی و ملی جشنواره، این دو بخش کنار هم برگزار می‌شوند. امسال در برج میلاد بازار فیلم بین‌الملل را داریم که از شانزدهم بهمن آغاز می‌شود. علاوه بر بازار فیزیکی بازار مجازی نیز داریم. بخش بین‌الملل در سه بخش «سینمای سعادت»، «جلوه‌گاه شرق» و «جشنواره جشنواره‌ها» برگزار می‌شود.

وی درباره تعداد فیلم‌های بین‌الملل جشنواره افزود: طبق آماری که همکاران بین‌الملل اعلام کرده‌اند، حدود ۲۶ فیلم در این بخش داریم. امسال از ۷۲ کشور متقاضی حضور در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر بودند. این ۲۶ فیلم، بعضی اولین نمایش خود را در سطح منطقه و بعضی هم اولین نمایش خود را در سطح دنیا دارند.

مدیر روابط‌عمومی جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره بر اساس همان آئین‌نامه‌ای که عید قربان منتشر شده است، کار می‌کند و تغییری نکرده است. پروسه نهایی اعلام فیلم‌ها به‌خاطر طولانی شدن به طول انجامید اما امروز با برگزاری جلسه جمع‌بندی که ساعت ۱۳ آغاز می‌شود، قرار است که ساعت ۱۶ اسامی فیلم‌های سودای سیمرغ اعلام شود.

وی درباره تعداد فیلم‌های ملی جشنواره گفت که ممکن است تعداد فیلم‌ها بیشتر از ۲۲ فیلم باشد.

کد خبر 636419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.