استراتژی نیویورک برای کاهش رانندگی پرخطر

برنامه‌ریزان نیویورک، پرجمعیت‌ترین شهر ایالات متحده آمریکا، به‌زودی طرح کنترل سرعت هوشمند را پیاده خواهند کرد تا کاهش رانندگی پرخطر را برای شهر و شهروندان به ارمغان بیاورند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران نیویورک در آگوست سال ۲۰۲۲ به‌طور آزمایشی از فناوری کنترل هوشمند سرعت در ۵۰ وسیله نقلیه عمومی بهره گرفتند و متوجه تبعات مثبت آن، هم‌تراز با بهترین قوانین کنترل سرعت محلی در جهان شدند. در این مرحله، ۲۱۵ هزار کیلومتر سفر به وسیله خودروهای عمومی به فناوری کنترل هوشمند سرعت مجهز شد و بر مبنای آن، وسایل نقلیه موظف به رعایت سرعت در ۹۹ درصد از ترددهای خود بود. این اقدام کاهش ۳۶ درصدی وقوع سوانح خیابانی ناشی از ترمز سریع وسایل نقلیه، به عنوان مهم‌ترین عامل در رانندگی پرخطر را به دنبال داشت، ضمن این‌که در به حداقل رساندن آسیب‌های جسمی به عابران پیاده نقش مهمی ایفا کرد.

در این آزمایش، هر خودرو مجهز به یک دکمه لغو بود که می‌توانست به‌طور موقت و به مدت تنها ۱۵ ثانیه عملکرد فناوری محدودیت سرعت را متوقف کند که به ادعای مدیران شهر، این کار در کاهش سرعت خودروها در شرایط پرخطر نقش مهمی ایفا می‌کند.

استراتژی نیویورک برای کاهش رانندگی پرخطر

یافته‌های اولیه آزمایش

مدیران نیویورک پس از انجام آزمایش خود متوجه شدند که فناوری کنترل هوشمند سرعت نقش مهمی در کاهش رویدادهای مربوط به رانندگی پرخطر ایفا می‌کند و می‌تواند صدمات جسمی ناشی از این رویدادها را نیز به حداقل برساند. اداره حمل‌ونقل شهری به دنبال این پیامدها متعهد شده است که تا سه یا چهار سال آینده به پیاده‌سازی این استراتژی در بیش از ۷۵۰۰ خودروی عمومی و خصوصی بپردازد.

دوربین‌های کنترل سرعت

نیویورک طی چند سال گذشته اقدامات متعددی برای کاهش سرعت رانندگی در شهر اعمال کرده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نصب دو ۲۲۰۰ دوربین هوشمند کنترل سرعت در سراسر شهر اشاره کرد. این دوربین‌ها تا ژوئن سال ۲۰۲۲ تنها از ساعت شش صبح تا ۱۰ شب فعال بود و طی همین بازه زمانی نیز کاهش قابل توجه مرگ‌های ترافیکی را به دنبال داشت. با این حال در ژوئن ۲۰۲۲ عملکرد این دوربین‌ها ۲۴ ساعته شد و همین امر کاهش چشمگیر خشونت رانندگی و سوانح خیابانی را به همراه داشت.

کد خبر 636406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.