در جلسه روز گذشته شورای عالی بورس چه گذشت؟ / عرضه خودرو در بورس ادامه پیدا می‌کند؟

روز گذشته شورای‌عالی بورس جلسه‌ای برای بررسی نامه شورای رقابت و ادامه عرضه خودرو در بورس تشکیل داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساعت ۱۵ روز گذشته جلسه شواری‌عالی بورس برای عرضه یا توقف عرضه خودرو در بورس کالا برگزار شد. برگزاری این جلسه به دلیل نامه اخیر شورای رقابت به سازمان بورس برای توقف عرضه خودروهای خانواده دنا، پژو ۲۰۷ و شاهین در بورس کالا بود.

روز گذشته شورای رقابت با ارسال نامه‌ای به سازمان بورس، خواهان توقف عرضه خودروهای خانواده دنا، پژو ۲۰۷ و شاهین در بورس کالا شد.

در این جلسه تمامی خوب و بدِ عرضه خودرو در بورس سنجیده و بر ادامه عرضه خودرو در بورس کالا تاکید شد. همچنین مقرر شد عرضه خودرو در بورس کالا منطبق با مصوبه قبلی شورای‌عالی بورس تا زمان اتخاذ تصمیم از سوی شورای رقابت ادامه پیدا می‌کند.

همچنین با تشکیل کارگروه مشترک میان سازمان بورس، وزارت صمت و اتاق تعاون، ادله قانونی این تصمیم و تبعات هرگونه تغییر آن به اطلاع شورای رقابت جهت شفافیت در تصمیم‌گیری‌های آتی خواهد رسید و در نهایت به‌صورت موازی استفساریه‌ای از معاونت حقوقی ریاست جمهوری و مجلس اخذ خواهد شد.

همچنین وزارت صمت مکلف است برنامه زمانی منظم عرضه خودروهای تولیدی مجاز را اعلام و تمامی خودروهای در دسترس (همه خودروهای تولیدی پس از کسر طرح نوسازی خودروهای فرسوده و طرح جوانی جمعیت) را در بورس کالا عرضه نماید.

همچنین طبق رایزنی‌هایی که با برخی اعضای شورای رقابت صورت گرفته، عمده اعضای شورای رقابت پذیرفته‌اند که قیمت‌های پایه اعلامی خودروها، صحیح نیست و باعث زیان به تولیدکننده شده و حتماً نیاز به بازنگری جدی دارد.

کد خبر 636392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.