آموزش فناوری‌های نوین ساختمان‌سازی در اراک

رئیس کمیسیون عمران، ترافیک، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک گفت: در کارگروه معماری و شهرسازی، کمیسیون دوره‌های آموزشی برای ناظران و طراحان جهت آشنایی با فناوری‌ها و مصالح جدید پیش‌بینی شده است تا فناوری‌های نوین در ساخت‌وسازها رعایت و باعث کاهش هزینه‌های ساخت و افزایش دوام ساختمان‌ها شود.

علی‌اصغر غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اثرات زیست‌محیطی مصالح مصرفی در ساختمان‌ها اظهار کرد: دی‌ماه امسال با همکاری مدیریت شهری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، اداره کل راه‌وشهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان، سمینارهایی در زمینه بتن‌های پرمقاومت و توانمند برگزار شد تا در طراحی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان، اعضای نظام کاردان‌ها و اعضای کانون کارشناسان رسمی دادگستری جامعه هدف نخستین سمینار بودند، همچنین سازندگان ساختمان و تولیدکنندگان سیمان و بتن را نیز به سمینار دوم دعوت کرده‌ایم و در نظر داریم از این طریق بستری را برای ارتباط این گروه‌ها به هم فراهم آوریم.

رئیس کمیسیون عمران، ترافیک، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: شرکت تولید بتن در استان مرکزی وجود دارد و در صورتی که تولیدکنندگان از فناوری‌های نوین و طراحان از این مصالح استفاده کنند، نتایج خوبی از نظر اقتصادی، زیست‌محیطی و مستحکم‌سازی برای شهروندان به دنبال خواهد داشت لذا در نظر داریم در آینده آموزش‌هایی در زمینه بتن‌های بازیافتی ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه استفاده از فناوری نوین در صنعت ساختمان به افزایش مقاومت سازه در عین کاهش هزینه‌ها کمک خواهد کرد، گفت: بسیاری از خطاها و بلاهای مهندسی نه به خاطر طراحی و استفاده از سیستم سازه‌ای نامناسب، بلکه به خاطر اجرای نادرست و تعمیر و نگهداری نامطلوب، رخ داده است.

غفاری ادامه داد: بی‌شک در آینده شاهد روش‌های جدید بیشتری برای ساخت سازه‌ها خواهیم بود تا مقاومت و ایمنی سازه‌ها افزایش یابد و توجیه اقتصادی بهتری داشته باشد.

به گزارش ایمنا، فناوری‌های نوین در ساخت‌وساز به جهت افزایش سرعت عملیات اجرایی، سبک‌سازی، مقاوم‌سازی در برابر زلزله و بهینه کردن مصرف انرژی کاربردهای وسیعی در صنعت ساختمان و توسعه پایدار دارد؛ در کشور ما، طبق قانون، سازمان نظام مهندسی ساختمان مسئول ترویج اصول معماری و شهرسازی و بالا بردن کیفیت خدمات مهندسی در ساخت‌وسازهای شهری است.

کد خبر 636341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.