۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۳
دمای ۴۲۰ شهر در کشور منفی شد

سازمان هواشناسی اعلام کرد که دمای ۴۲۰ شهر در کشور منفی شد و بارش باران بخش‌هایی از استان‌های بوشهر، هرمزگان، گیلان و گلستان را فراگرفت.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان هواشناسی، این سازمان اعلام کرد: همان‌طور که انتظار می‌رفت، با نفوذ توده هوای سرد و گسترش سرمای هوا، امروز تعداد شهرها و ایستگاه‌های هواشناسی با دمای زیر صفر، به حدود ۴۲۰ شهر رسید.

در این میان، «سراب» در آذربایجان شرقی با دمای ۲۵.۶- درجه سلسیوس سردترین شهر و پس از آن، «خیرآباد» در زنجان با دمای ۱۹/۶- و «بابارشانی» در کردستان با دمای ۱۸.۷- در رده‌های بعدی سردترین شهرهای کشور قرار گرفتند.

هوای تعدادی از استان‌ها بارانی شد

در شبانه‌روز گذشته بارش باران بخش‌هایی از استان‌های بوشهر، هرمزگان، گیلان و گلستان را فراگرفت که بارش‌های شمال کشور پراکنده بوده است.

بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی تا امروز، بیشترین بارش‌های گزارش‌شده مربوط به ایستگاه‌های فرودگاه جم در بوشهر با ۱۱.۸ میلی‌متر، رضوان‌شهر گیلان با ۸.۶ میلی‌متر، سلامت‌آباد با هشت میلی‌متر و حسن‌آباد داراب با ۵.۲ میلی‌متر بوده است.

انتظار می‌رود تمرکز بارش‌ها برای روز چهارشنبه در «کهگیلویه‌وبویراحمد، بوشهر، فارس، نیمه غربی استان‌های هرمزگان و کرمان»، روز پنج‌شنبه در «هرمزگان، نیمه غربی کرمان، جنوب استان‌های فارس و بوشهر» و روز جمعه در نیمه غربی کرمان باشد.

کد خبر 636335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.