افزودن سه بند به مصوبه تقویت تولید و خدمات دانش‌بنیان در مدیریت شهری اصفهان

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان طرح‌ها و لوایح بررسی‌شده در هفتادوسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز _ سه‌شنبه چهارم بهمن‌ _ در گفت‌وگوی خبری پس از هفتادوسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر، اظهار کرد: در صحن علنی امروز، لایحه پیشنهاد مزایده تعدادی از غرفه‌های تالارهای محوطه میدان مرکزی میوه و تره‌بار با اعلام نظر کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات بررسی شد و به تصویب رسید.

وی با اشاره به بررسی لایحه‌ای همراه با آیین‌نامه پیشنهادی اجرایی مدیریت اجاره‌بهای بهره‌برداری از محل سایت‌های مخابراتی و ارتباطی در املاک متعلق به شهرداری اصفهان با اعلام نظر کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری گفت: مقرر شد تعدادی از آنتن‌های مخابراتی‌ای که برای شهروندان مشکل ایجاد می‌کند با حمایت شهرداری در مکان‌های مربوط به شهرداری مستقر شود تا الزامات نمای بصری و سایر مسائل ایمنی رعایت شود که درنهایت با بررسی‌های انجام‌شده این لایحه به تصویب رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پیشنهاد تعیین ارزش معاملاتی ملاک عمل در تبصره‌های جرایم ماده ١٠٠ قانون شهرداری بر مبنای دو برابر تراکم مسکونی و برای واحدهای تجاری و دفتر کار و صنعتی معادل دو برابر ارزش افزوده تجاری‌اداری و صنعتی از ابتدای سال ۱۴۰۲ بررسی شد.

وی افزود: رویکرد شهرداری بازدارندگی جرایم و تخلفاتی است که سهوی نیست و سازمان‌یافته است. به همین علت برای تخلف‌های سهوی درصد افزایشی کمتر از میزان تورم ۱۴۰۱ داشتیم و رقم دیگری به‌عنوان رقم بازدارنده برای تخلفاتی که بیش از پنج درصد زیربنا یا ۱۰۰ متر از ساختمان اتفاق می‌افتد تعریف کردیم. با این رویکرد، این لایحه پیشنهادی شهرداری به تصویب رسید و برای طی مراحل قانونی به دستگاه‌های ذی‌ربط ارسال خواهد شد.

صالحی ادامه داد: لایحه‌ای به همراه قیمت پیشنهادی قبور و خدمات سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان برای سال ۱۴۰۲ با اعلام نظر کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری و کمیسیون تلفیق بررسی و مقرر شد این قیمت‌ها کمتر از حد قانونی (تورم یک‌ساله) افزایش یابد. البته در بعضی شاخص‌ها زیر ۲۰ درصد افزایش داشتیم تا اولویت خدمات‌رسانی به اقشار کم‌برخوردار باشد. این تاکید صورت گرفت که در بخش‌هایی که عموم مردم مخاطب هستند، کمترین افزایش صورت گیرد و در سایر بخش‌ها، سقف تورم سالانه رعایت شود.

وی با اشاره به بررسی پیشنهاد تعیین عوارض ارزش افزوده بر تراکم‌های مسکونی و تجاری برای سال ۱۴۰۲ با اعلام نظر کمیسیون‌های اقتصادی و تلفیق گفت: درنهایت پس از بررسی‌های مختلف، پیش از رای‌گیری، پیشنهادی از سوی اعضا برای بازگشت لایحه به کمیسیون تلفیق مطرح شد که با رای مثبت اعضا همراه بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: طرح پیشنهادی هفت نفر از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در افزایش سه بند به مصوبه تقویت تولید و خدمات دانش‌بنیان در مدیریت شهری با اعلام نظر کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری در صحن امروز مطرح شد. ابتدای امسال این طرح برای حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان تصویب شد، اما نیاز بود که سه بند به آن اضافه شود.

عضو شورای اسلامی شهر افزود: بر این اساس، هزینه تراکم ساخت سوله و کارگاه شرکت‌های دانش‌بنیان موردتایید معاونت علمی ریاست جمهوری به ۸۰ درصد تخفیف و معادل ۲۰ درصد تعرفه صنعتی که اکنون اعمال می‌شود رسید. این تعرفه برای ساخت سوله در بافت تاریخی رایگان شد.

صالحی تاکید کرد: بر اساس بند دوم، با عنایت به قانون جهش تولید دانش‌بنیان، امکان استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در اماکن غیرتجاری مطرح شد که به تصویب رسید. همچنین در بند سه نیز شهرداری با توجه به تکالیف حوزه دانش‌بنیان از سوی مجلس، موظف شد گزارشی شش‌ماهه از اجرای این قانون به شورای شهر ارائه دهد.

کد خبر 636312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.