سامان‌دهی تاکسی‌های اینترنتی شهر سیرجان

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری سیرجان از انعقاد قرارداد تاکسی‌های اینترنتی با شهرداری‌ خبر داد و گفت: ساماندهی این تاکسی‌ها در دستور کار شهرداری است.

جواد نویدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از سامان‌دهی تاکسی‌های اینترنتی سیرجان خبر داد و اظهار کرد: تاکسی‌های آنلاین (برخط) مانند اسنپ، ماکسیم و تپسی زیرمجموعه شهرداری‌ها نیست.

وی افزود: علی‌رغم تبصره ماده ۹ قانون حمل‌ونقل کشور که هرگونه حمل‌ونقل بار و مسافر در مجموعه شهری باید از شهرداری مجوز بگیرد، اما تاکسی‌های آنلاین زیر نظر اداره صمت فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری سیرجان از انعقاد قرارداد این تاکسی‌ها با شهرداری خبر داد و خاطرنشان کرد: موضوع قرارداد با تاکسی‌های آنلاین باید به تصویب شورای اسلامی شهر برسد و در حال حاضر تنها اسنپ در سیرجان فعال است.

نویدی تصریح کرد: این مصوبه شورای اسلامی شهر، طبق دستورالعمل وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها برای انعقاد قرارداد میان شهرداری‌ها و اتحادیه تاکسیرانی در تمام کشور است؛ تاکسی‌های آنلاین از زیرساخت‌های شهری استفاده می‌کند و طبق این قرارداد باید ماهانه دو درصد از تراکنش‌ها را به شهرداری بپردازند، در این صورت درآمد پایداری برای شهرداری ایجاد می‌شود.

وی گفت: این تاکسیرانان باید مشخصه‌ای نصب کنند تا شهروندان بدانند این تاکسی‌ها آنلاین هستند، شهرداری نیز مکلف به انجام وظایفی در قبال تاکسی‌های آنلاین از جمله در اختیار گذاشتن مکان‌هایی در سطح شهر برای نصب تابلو جهت زمان‌های انتظار و توقف این تاکسی‌ها است.

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری سیرجان افزود: این قانون تنها برای شهر سیرجان نیست و به منظور ساماندهی تاکسی‌های آنلاین و تأمین امنیت شهروندانی است که در سراسر کشور از آن‌ها استفاده می‌کنند؛ لذا رانندگان این تاکسی‌ها در چارچوب قانون حمل‌ونقل بار و مسافر قرار می‌گیرند و اگر مسافران و رانندگان با مشکل مواجه شدند، می‌توانند از طریق سازمان حمل‌ونقل پیگیری کنند.

کد خبر 636304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.