مهم‌ترین وظیفه مدیران شهری برطرف کردن نیازهای مردم است

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی شهرداری کاشان گفت: برنامه راهبردی و عملیاتی ۲۰ساله شهرداری کاشان از اقدامات سلیقه‌ای جلوگیری می‌کند و به رفع نیازهای مردم می‌انجامد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالفضل زارع بعدازظهر امروز _ سه‌شنبه چهارم بهمن‌ _ در نخستین نشست شهراندیش که با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، استادان دانشگاه، اعضای اتاق‌های فکر مدیریت شهری و مدیران شهری برگزار شد، با اشاره به انجام پروژه مطالعاتی نیازسنجی شهروندان اظهار کرد: این مطالعات می‌تواند منبع ارزشمندی برای سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات اجرایی مختلف در سطح محلات، نواحی و مناطق باشد.

وی افزود: مهم‌ترین وظیفه شهرداری و مدیران شهری خدمت به شهروندان و مهم‌ترین هدف تامین رضایت مردم است؛ بنابراین نیازهای شهروندان باید به‌درستی شناسایی و تبیین، و در مسیر پاسخ به این نیازهای واقعی، گام‌های عملی برداشته شود.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی شهرداری کاشان با بیان اینکه مطالعات نیازسنجی شهروندان توسط مجموعه‌ای از دانشگاه کاشان با نظارت معاونت برنامه‌ریزی و هماهنگی شهرداری تدوین شده است، خاطرنشان کرد: این مطالعات به مدت یک سال، بر اساس جامعه آماری استاندارد و دربردارنده تنوع و پراکندگی لازم انجام شده است و می‌تواند نمایی منطقی از دغدغه‌ها و مطالبات شهروندان ارائه دهد.

زارع با اشاره به تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی ۲۰ساله شهرداری کاشان، آن را شامل دو بخش دانست و تصریح کرد: بخش نخست که افق بیست‌ساله شامل ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و مقصد مطلوب شهر در دو دهه آینده است و بخش دوم که اختصاص به چهار برنامه عملیاتی پنج‌ساله دارد.

وی تصریح کرد: تمام تصمیمات و سیاست‌گذاری‌ها، تنظیم بودجه سنوات، تعریف برنامه‌ها و پروژه‌ها باید مبتنی بر این برنامه ۲۰ساله باشد. این اتفاق می‌تواند از انجام اقدامات سلیقه‌ای در دوره‌های مختلف مدیریت شهری جلوگیری کند.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی شهرداری کاشان با تاکید بر لزوم اتخاذ رویکرد پژوهش‌محور در مدیریت شهری، از اهتمام شهردار برای تشکیل اتاق‌های فکر قدردانی کرد و افزود: حاصل این اتاق‌های فکر با ماموریت‌های هفت‌گانه، ۱۴۰ عنوان، نیاز و اولویت پژوهشی بود که بنا بر ظرفیت گروه‌های تحقیقاتی و دانشگاهی و پس از طرح در شورای پژوهشی در دستورکار پژوهشگران قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایمنا، در نخستین نشست شهراندیش ضمن ارائه گزارش نهایی، مطالعه گونه‌شناسی نیازهای شهروندان به تفکیک مناطق و نواحی توسط مشاور، تبیین فرایند تدوین برنامه راهبردی بیست‌ساله شهر کاشان و پنج‌ساله عملیاتی شهرداری کاشان توسط مشاور و رونمایی از اولویت‌های پژوهشی مدیریت شهری کاشان در قالب هفت ماموریت مجزا برگرفته از جلسات اتاق‌های فکر مدیریت شهری انجام شد.

کد خبر 636252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.